Otsing sellest blogist

kolmapäev, 22. aprill 2009

52 TREENING: 1KM ENESEÜLETUST

Ujumisega on see asi, et vähe ujuda pole mõtet. Sellise tõdemuseni jõudsin täna Kalevis, kui ujuda oli vaja 1, 5 km. Olgu ette ära öeldud, et ujusin kõik nagu kord ja kohus kenasti ära, kuid mitte vastavalt plaanile vaid tegin väikese kõrvalekalde treeningharjutustest. Nimelt oli täna plaanis ujuda paar korda 400m, et harjutada pikemaid distantse järjest. Algselt ma mõtlesin et teen harjutusi 500m ulatuses ja siis proovin 300/300/400 meetrit teha. Aga mulle näis, et äkki ei peaks ujuma sellises järjekorras vaid kõigepealt proovima 400dat ning seejärel siis kaks kolmesajast otsa.
Igal juhul oli esimene 500 meetrit roppraske ja ma mõtlesin, et mingit 400dat ei tule siit parema tahtmise juures ka välja.

Aga tuli ikka küll. Nii kui pikema distantsi peale välja läksin asi paranes.
Ujusin 400 meetrit ära, millest kõige raskemad on tegelikult teise saja esimesed meetrid. Ja tabasin ennast mõttelt, et kui ma juba olen 400ni jõudnud, siis võiks proovida kohe pool kilti. Poole kildi peal mõtisklesin juba, et miks mitte siis lasta 600 ühe soojaga. Ja nii edasi. 900 m peal tundsin, et pool Pühajärve distantsist on ujutud küll, aga samas on 1 km nagu selline maagiline ja ilus number ning väänasin veel 100 m juurde. Seega oligi siis tänases trennis esimene kord, kus ujusin 1000 meetrit järjest. Kõlab natukene nagu Forrest Gump ja tema jooksmine, aga just nii oligi.

Tegelikult andis see tänane ujumistreening lootust, et 1, 9 km on täiesti võimalik korraga läbi ujuda. Ja muidugi andis see juurde enesekindlust ja usku. Homme ma teen väikeseid vahekokkuvõtteid triatlonitreeningutest ja ka muutustest, mis minuga selle käigus toimunud on. Seniks mõnusat õhtut ja unenäguderikast ööd.

5 kommentaari:

  1. Palju sul kilomeetri aeg tuli?

    VastaKustuta
  2. Tere Tõnis,
    täpselt sekundi pealt ei mõõtnud, aga arvestuslikult kusagil 35 minti.
    Tomm

    VastaKustuta
  3. Huvitav lugeda su blogi.
    Esiteks kuna laulsime kunagi koos ja teiseks, kuna treenin ise just ironmani jaoks. Igatahes jõudu sulle. Usun, et saad probleemivabalt hakkama.

    VastaKustuta
  4. Väga hästi ju! Kui ma hakkasin Paide triatloni jaoks treenima, siis ma ujusin 8kuud enne starti 35 minutiga 600m ja pidin järgmise päeva vabaks võtma.

    Jõudu ja jaksu!

    VastaKustuta
  5. Minu arvates ka väga ok ujumise aeg.
    Ise õppisin ka alles 2006 aasta alguses ujuma (rinnuli) ja kui ma oma treeningpäevikut vaatan, siis mai lõpus oli mul 1000m läbimise aeg sama - 35min, aga augusti alguses läbisin juba 2000m 60 minutiga ja oktoobri lõpus oli 2000m aeg sinna 54-55minuti kanti. Mul muidugi läbitud rinnuli, mitte kroolis ;)

    Aga "järjepidevus teeb imet", nii et jaksu harjutamisel ja ma hoian pöialt, et see aeg võistlustel ikka kindlalt alla tunni tuleks.

    VastaKustuta