Otsing sellest blogist

laupäev, 11. aprill 2009

45 TREENING: UJUMINE REEDE ÕHTUL

Pühade ajal tuleb ka ikkagi trenni teha, vähemasti nii mulle tundub. Eile õhtul oli distants samuti 1500 meetrit ja treening kulges suhteliselt kenasti. Endiselt ei ole päris korras mu hingamise asend - mis tähendab seda, et kiirus eriti suureks ei kasva, aga juba sinnapoole on. Eilses treeningus ma avastasin, et pikemad otsad tegelikult aitavad saavutada õiget asendit paremini kui lühikesed. Kui ujud 100 m kaupa, siis ei saagi seda korralikku tunnet kätte. 300 meetrit korraga ujudes, aga tekib õige rütm paremini ja mulle näis ka, et kiirus kasvas.

Oluline on ka jalgade töö. Jalgadega tuleb ikka korralikult töötada, mitte niisama neid liigutada, teatavasti paiknevad jalgades ka kõige suremad lihased ning sealt omakorda tuleb ka suurem kiirus ja parem veepeal püsimine.

Jube kompleksne värk on ikka see ujumine. Pole nii, et liigutad oma jalgu ja käsi ja mõtled et nüüd ujudki. Kohe kui natukene mõtestatumalt liigutad, on tulemused hoopis teised ja paremad. Nii et pole see sport midagi nii mehaaniline või füüsiline ala. Kui ikka pea ei tööta, siis pole treenimisest midagi kasu. Sport algab ajust! Ja sellise toreda mõtteteraga võikski seekord joone alla tõmmata!
________________________________________________________________________________________

2 kommentaari:

  1. Tere, Toomas sina inspererisid mind ja nüüd ma agiteerin Museumi inimest Pühajärvele minema. Tundub et saab meeskond kokku ja lähmegi meeskonnaga võistlema. Minu ala on ujumine. Ehk siis rajal näeme :) Nüüd lähen ujun oma 2500m.........:)

    VastaKustuta
  2. Väga äge Nikita! Tubli oled - mul on hea meel et te ka tulete, väga mõnus idee. Ma teeksin ka hea meelega ühte ala, aga tundub, et praeguse seisuga teen ikkagi mitut. :) Tomm

    VastaKustuta