Otsing sellest blogist

laupäev, 4. aprill 2009

41 TREENING: UJUMINE KOOS EESTI PARIMATEGA

Eile treenisin ma koos Ken Tomsoniga. Ta on üks eesti parimaid ujujaid ning juunis toimuvatel maailmameistrivõistlustel on temalt oodata medalit. Mina vähemasti usun et nii juhtub, sest viimastes treeningutes on Ken Tomson näidanud head minekut. Ma olen ise selle tunnistajaks olnud Kalevi ujulas, nii et uskuge mind, ta mitte ei uju, vaid mu meelest lendab vees. Ja kui mäletate, siis ma kunagi kirjutasin delfiinist... Mina hoian Tomsonile pöialt!

Et kuidas me koos treenisime? No ma natukene pingutasin üle pealkirjas - ses mõttes, et mina ikka treenisin omal rajal ja tema treenis koos Andresega kahel järgmisel. Aga meil oli vastastik-kasulik koostöö ses osas, et mina andsin neile stardikäsklusi - ja Ken Tomson aitas mind veidi nõuga, kuidas on kõige parem hoiduda vänderdamisest ja hoida keha sirge. Sellest oli palju abi. Üks asi on nõuanne kaldalt, teine asi on see - kui Sa näed ära oma vead vees. Ken oli nii kena ja näitas kuidas mina ujun - mis oli veider ja naljakas ning seejärel kuidas peab ujuma, mis oli üsna ilus ja ehk isegi veidi aristokraatlik.

Kummaline on see, et kui pole isegi pool nädalat ujumistrenni teinud, siis kohe annab tunda. Nii oli ka mul. Treeningu algus oli vaevaline ja rütm, mis eelmine kord ujudes kenasti kätte tuli - seekord see saabus alles pärast kilomeetrist ujumist. Aga õnneks siiski saabus. Väike nõks ka - kui ikka keha kipub raja vahel veidi vänderdama ja parem külg vette vajuma, siis tasub hingata veidi ette ja kõrvale - vaatad nagu ettepoole, mitte küljele. See pole küll 100 % õige asend, aga vähemasti kiirus säilub ja ei vaju külgepidi vee alla. Teised asjad, mille peale võiks mõelda on need, et kui tõmmet teha, siis tasub alguses mitte nii tugevalt tõmmata - vaid tunnetada vett käe all ning tõmbe lõpuossa tuleb suunata jõulisem lihaspingutus. Ja muidugi tasub meeles pidada, et see kujuteldav telg, mis kehast võiks läbi olla - see aitab ka säilitada sirget joont ja kiirust. 

Igal juhul, lähen ma täna jälle ujuma, seekord juba Tartu Aura veekeskusesse - sest ega ma ei saa siis taas kätte saanud rütmi ära kaotada. Vähemasti ma loodan, et ta tuli taas kätte...

1 kommentaar: