Otsing sellest blogist

pühapäev, 28. märts 2010

41: VÄLK JA LUIGED

Laupäeva pärastlõunal startisime Kadriorust TOPi suunale korralikule jooksutreeningule koosseisus Priit Salumäe, Välk (Alaska malamuut) ja ma. Esiti ei osanud vormi hinnatagi, sest tuli saada autoteede vahelt välja jooksurajale. See võttis umbes 5 minutit ja sealt edasi tuli vaba vesi nagu öeldakse. Välgule meeldisid muide väga luiged, ma pakun et ta tahtis nendega mängida, aga fakt et ta oli Salumäe vöö külge seotud, likvideeris sellised võimalused eos.

Aga jooks ise oli selle aasta kõige mõnusam. Ehk seetõttu, et ilm oli ka õhtul +6 kraadi, aga võib-olla ka sellepärast et tee oli praktiliselt kuiv (jõudsime enne suurt vihma koju tagasi), ei saa ilmselt ka head seltskonda alahinnata. Aga jõudu oli nii palju ja tuju oli nii hea - et lihtsalt jooksin ja nautisin. Esimesed pool tundi TOPini möödusid nii, et ei saanud arugi - Priit vaatas korduvalt kella, sest talle tundus natukene ebareaalne, et pool tundi nii kiiresti möödas on. Distants sel jooksul oli meil 10 km. Selge oli muidugi see, et on vaks vahet, kas joosta lumelörtsi või jää peal või joosta kuiva maa peal. Kui mu esimesed jooksud sel aastal olid päris karmi külmaga - n. mäletan sellist u -17 kraadiga tehtud trenni, siis +6 jooks on tõepoolest mõnus.

Ja ma loen praegu seda juttu, mida ma kirjutan oma emotsioonidest ja ise ka ei usu. Sest jooks ja mõnu ühes lauses mul 2 aastat tagasi poleks mingil juhul üle sõrmede tulnud.

Jooksurütm oli meil ideaalne. Kui sellise rütmi ja tempoga suudaks terve maratoni ära joosta, siis oleks finishi aeg umbes 4 tundi ja 48 minutit. Priidus ja Välgus ma sugugi ei kahtle, et nad jooksevad sinna aega ja ehk tunnike kiireminigi. Ma ilmselt rihin ikkagi kusagile 5+ tunni peale, sest 2 tõusu sillal saavad olema Stockholmis päris rasked ja natukene peab mõtlema kuidas neid raskusi ületada. Ehk isegi tõusud kohe ettenägelikult käia, nagu kunagi Ain-Alar soovitas triatloniga teha. Aga see selleks, pean Priit Ailtiga aru ja vaatame siis kuidas tuleb. Pean ütlema, et sellest jooksupositsiooni parandussoovitusest, mille Ailt mulle hiljuti andis oli tugevasti kasu!

Igal juhul on hakanud ka ambitsioonid kasvama natukene - juba tahaks 20 km jooksutreeninguid tegema hakata. Ja eks on ka paras aeg - sest maratonini on jäänud veidi enam kui 2 kuud ja seda aega polegi nii palju.

4 kommentaari:

  1. nagu meil Eesti Vanarahva Tarkus on õelnud: "Hakkab Looma looma"! :)

    VastaKustuta
  2. Millised pikemad distantsid sul plaanis on enne maratoni?

    VastaKustuta
  3. kindlasti poolmaraton, aga tõenäoliselt ehk ka u 30 km jooks...

    VastaKustuta
  4. Esmaseks eesmärgiks peaks olemagi maratoni läbimine. Ja tegelikult on see rohkem vaimu, kui füüsilise küsimus. 5.00-5.30 oleks täitsa reaalne eesmärk inimesele, kes alles eelmine aasta hakkas ennast tõsisemalt liigutama, ja pole veel pikemaid vahemaid läbinud. Vahel on uskumatu mida inimene suudab. Ma ise läbisin hing niidiga kaelas hädavaevu 10km veidi alla 48min ja poleks eluski uskunud, et 3 aastat hiljem läbin maratone tempoga, milles 10km pikkuseid lõike läbin keskmiselt 45-46 min.

    VastaKustuta