Otsing sellest blogist

teisipäev, 27. jaanuar 2009

9 TREENING: KAS VELOERGOMEETER ONGI NII USKUMATULT NÜRI VÕI OLEN MINA LIHTSALT VANA OINAS?


No nii nüri trenni polegi enne olnud. Veloergomeeter või siis jalgratta pukk või pedaalidega post - kuidas õige öelda on, seda ma ei teagi. Igal juhul on tegemist ilmselt maailma kõige suuremat pingutust nõudva treeninguga, sest see on lihtsalt nii igav, et hale hakkab.

Väntasin siis 40 minutit. Pärast 12 minutit oli tõsiseid raskusi jätkamisega. Vaja oligi vändata 40 minutit, sealjuures hoida pulsisagedust 120 ja 130 vahel - mida ma ka kenasti suutsin, rattal olid pulsimõõtjad küljes. Alguses üritasin Autolehte lugeda, aga siis ei näinud jälle pulssi. Nõnda ma siis viskasin Autolehe üsna kärmelt kõrvale.



Õnneks oli Triin minuga kaasas, ta tegi hantlitega jõusaaliharjutusi, hüppas sinise palliga ja tegi mulle muud moodi nalja - nii et see leevendas mu vaimset valu, mida veloergomeetri nüri surin mulle kogu aeg nina alla hõõrus.

Igal juhul oli tegemist karmi elukooli ja iseloomu kasvatamisega, nõnda et ma tõepoolest olin võrldemisi üllatunud kui 40 minti täis sai.

Pärast seda ergomeetrit tegin veel kõhu ja seljalihase harjutusi peale - neid on Ain-Alari sõnul vaja selleks, et tööle panna lihased, mille olemasolust muidu teadlik ei olda. Ja ausalt öledes oli päris raske neid harjutusi teha.

Aga tulles tagasi nüüd selle neetud veloergomeetri juurde, siis äkki on kellelegi mingeid häid nippe kuidas selle aparaadiga hakkama saada? St kuidas see muutuks huvitavamaks või ei oleks nii nüri. Ilmselt üks variant on kuulata muusikat või siis vaadata midagi arvutist. Või ma ei tea ka - samas üks teooria ütleb, et polegi kasulik ratta trenni ajal muusikat kuulata. Nii et mine Sa võta kinni. Igal juhul kui Teil on häid nõuandeid, siis palun kirjutage.



Aga muidugi positiivset on ka. Treening on tänaseks tehtud ja nüüd on õhtu vaba :) Muide, ETVst on täna õhtul hea film VESI - arthouse muidugi, aga need kes teisipäeva õhtuseid filme vaadanud on, teavad küll millest ma räägin. Need kes pole - võibolla tasub täna alustada? Igal juhul mõnusat teisipäeva õhtut!

19 kommentaari:

  1. Sa ei ole irokeesipoiss Lihtsalt Vana Oinas :) Ongi boooring. Vähemalt alguses. Kuigi, jah, ise olen näiteks jaanuaris 19h pukki sõitnud :) sellest, kuidas end motiveerin ja muudest seonduvatest mõtetest hiljem... nüüd kinno Vashat tsekkima ja ära pikka viha pea, et hindulanna asi ära jääb :( Priit

    VastaKustuta
  2. Tervist !

    Kuna mul tõsine sporditrauma ja hetkel taastun põlveoperatsioonist, siis pidin ka enne oppi treenima veloergomeetriga ja jäin samuti jänni. Seega super üleskutse Teie poolt, kuna varsti pean hakkama jälle väntama ja siis oleks hea äkki leida siit lehelt mõni nipp, kuidas kella kiiremini liikuma panna.

    Tänud ja edu !!!

    Tõnu

    VastaKustuta
  3. Hahhaaa, kusjuures rääkisin vahepeal Ain-Alariga. Kes ütles, et ta on ise u 5 tundi kokku pukki sõitnud, sest see ongi hirmus nüri :)

    Teine uudis oli palju halvem. Selgus, et ma olen ikkagi vana oinas - sest eile kui me rääkisime käskis ta mul sõita 20 minutit, mitte 40 - mille ma mõistagi olin ära unustanud. Eriti meeldis mulle mõttetera "Kui pea ei jaga, siis jagavad jalad". Nii et noh - nii ongi. Homme poolteist tundi kepingut.

    VastaKustuta
  4. Mis teooria see täpsemalt on, mis väga ei soovita veloergomeetril muusikat kuulata? Samas ERR lõputust fonoteegist leiab alati huvitavaid ja harivaid jutusaateid, mida muidu ehk ei olekski olnud aega kuulata. Rattasadul on seesuguseks eneseharimiseks paras hetk.

    VastaKustuta
  5. Muusika on alati hea! Tuleb lihtsalt õige tempoga laulud valida, et ka pulss ilma vaevata õigesse vahemikku jääks. Lõbusalt kaasa ümisedes möödub ka aeg kiiremini. Indu!

    VastaKustuta
  6. Ergomeeter on tõesti nüri. Olen nõus! Mina soovitan et võta osa spinningu grupitreeningutest. Sa ei pea sellest aeroobikast ja võimlemisest ju osa võtma mis ülejäänud sats seal rataste otsas teeb. Saad omas taktis/pulsis rahulikult kerida ja liibuvates rattakostüümides naisi vaada :)st tõsiselt rääkides siis pundis koos on hulga lihtsam kerida. Ja minu meelest on spinningu rattad ka hulga normaalsemad kui need pukkidest suure sohva moodi sadulaga jõusaali veloergomeetrid (saab jala ilusti rattakingaga klpiga kinni panna ja on nagu päris). Ma isegi imestan et sa nii kaua (40 min) üksi selle puki peal vastu pidasid. Kambaga koos tehes pole 2h spinn miski katsumus vaid lõbus ajaviide ja pulss seal ka naljalt üle 130 ei lähe isegi siis kui väga kruttida. Niiet kui tahad "veloergomeetrit" nautida siis ma kutsun sind Tom endaga kolmapäeviti koos Arctic Sporti spinningut tegema. Kui muidugi huvi on. Aga see selleks. Mina käisin täna esimest korda ujumas fookusega august ja Otepää. Kuram ma seda krooli ikka üldse ei oska... Pisar silmas, vesi põskkoopas ja keskajus pigistasin järjest 150 m otsi ja lõpuks justkui hakkas tehnika mõttes nagu midagi looma. Aga seda minu enda meelest. Vist pean mõne sõbra appi paluma et kuidas see minu ujumine /tehnika kaldalt vaadates ka välja paistab. Aga tunne oli trenni lõpus ülev. Esimene ujumistrenn tehtud ja kasutasin sinult õpitud nippi et trenni ja trennist tagasi läksin jala (seda enam et parkimine on kalev spa ees ikka pervolt kallis). Niiet ma olen siinkohal veelkord tänulik et sa selle aktsiooni Tom käima oled lükanud ja nüüd kus kõige raskem esimene ujumistrenn on tehtud, võid sa Tom kindel olla et sul on üks samaväärne (paks ja kehakujult palli meenutav) konkurent Otepää rajale amatööride klassis olemas :)

    VastaKustuta
  7. Podcastid on igasuguse nüri ja monotoonse kehalise tegevuse üleelamiseks väga hea valik - Ööülikool, millele keegi vist eelpool viitas on ainult üks võimalus, iTunes'ist peaks leidma midagi igale maitsele.

    VastaKustuta
  8. Heiki jõudis must ette - tahtsin ka spinningut soovitada. mulle küll meeldis - hoogsa muusika taktis, diskopall hämaras ruumis keerlemas ja huvitav oli vaadata kaasvõitlejaid, eriti muidugi kena noormeest, kes treeneriks oli. aga üldiselt käib seal naisi rohkem, nii et tagareas olles saad igasugu kenasid pepusid imetleda :)

    VastaKustuta
  9. Kirjutan Teile esimest korda.. Jõudu, Toomas! Väga muhe lugeda Su blogi :) Aga kui nüüd rääkida sellest, kuidas teha velotrenazööril kerimine huvitavaks, siis mina viskaks sellise väntadega tugitooli üldse prügimäele ning võtaks selle asemel kasutusele jalgratta ja rullikud. Rullikud just seepärast, et seal pead ise tasakaaluhoidmisega tegelema, ei lähe nii nüriks ära. Kui Sa triatlonit tegema lähed, peaks ju ratas olema või? Sest mina näiteks ei kannata sekunditki viibida velotrenazööril.
    Edu.ee!

    VastaKustuta
  10. sama siin, spinningu trenn on ainus aeg, millal ma meelsasti selle otsa roninud olen ning seegi oleneb palju treenerist. Kui on selline hea ja energiat täis treener, kes on ka jallgratta sõitmisega muidu tegelenud, siis on see trenn maksimaalne. Kui aga satub keegi, kes kui liinitööd teeb, siis on parem üldse ära unustada see jama.
    Kuid kui peab, siis on teine võimalus laadida endale mingid books on tape mp3 mängijasse ja kuulata mõnda head raamatut või võtta i-podiga mõni film kaasa! :-) hihihihiiii!!! tubli oled! :-)

    VastaKustuta
  11. Spinning on alustamiseks igal juhul motiveerivam, lõbusam ja tõhusam kui üksi posti otsas sibamine. Igas spordiklubis on spinningutunnid olemas, sealt oleks hea ka alustada, sest treenerid annavad head nõu, kuidas oleks hea alustada. Easy Spinning võiks olla esimeseks alguseks, sealt edasi juba Intervall Spin, UpHill ning pikemad spinningutrennid. Saab parema treeeningkoormuse ja seltsis on segasem ka.
    Valdo

    VastaKustuta
  12. Üldiselt ongi mul spinningud juba treeningkavas olemas ja tulemas, lihtsalt see oli esimene kokkupuude rattaga. Kohe kui ilmad paranevad, siis tulevad pikemad rattasõidud õues, mida ma väga ootan - sest spinningut olen ma kunagi ka veidi nuusutanud ja päris rattasõidu vastu see ikkagi ei saa, kuigi jah - talvel pole ilmselt alternatiivi eriti - kui sa pole just Priit Salumäe :)

    VastaKustuta
  13. Aga kõigile suur tänu soovitamast - järgmine kord lähenen pukile iPodiga!

    VastaKustuta
  14. Heips,

    Ma suutsin seal vastikul velotrenakal vuristada 15 min max + mul oli veel telekas ees. Ikka tuleb oodata paremat ilma, no ei püsi kuidagi muudmoodi ratta seljas. OKSE!

    Terv,
    Kukoc(Ranno)

    VastaKustuta
  15. Pole küll jalgrattus aga on eelmine talv tehtud iga nädalased pikad jooksuotsad (üle 3tunnised järjest) tehtud jooksulindi peal ja imede ime, mul küll igav polnud. äkki joosta huvitavam? :D
    igatahes kõik seebikad jõudis ära vaadata, head filmid, saated jne... ja omi mõtteidki, milleks muul ajal aega pole ära mõeldud...

    VastaKustuta
  16. Ahhaa...mina sõidan üle päeva 60-70 min veloergomeetriga kodus. Teleka ees :) Raske on hoopis alustada, aga raske on lõpetada. Sõitmist üritan alati sättida mõne huvitava filmi ajale. Ja ei pane tähelegi, kuidas filmi tegelastele kaasa elades tõuseb ka tempo ning aeg lendab...samuti tekib väike hasart - kas aeg ja distants on tasakaalus v sõitsin liiga aeglaselt/vähe selle aja jaoks...v kas mahasaadud kalorite hulk on okei või tuleb nats kõvemini vändata jne :D


    Aga igatahes jõudu tööle :)


    Väike rattur

    VastaKustuta
  17. Tervist.
    Mina vaatan ntx. väntamise ajal mõne filmi ja täitsa ok on 1,5- 2 tundi vändata.
    Aga tegelikult tahtsin juhtida sellele pildile, kus Sa seljalihast treenid. See, mida Sa seal teed, on väga-väga paha liigutus ja võib Su seljale kõvasti haiget teha. Täpsemalt öeldes teed oma nimmepiirkonnale haiget.

    Tõsta korraga vasakut kätt ja paremat jalga ja vastupidi.

    Samuti hoia eemale igasugustest kõhulihaste treeningpukkidest ja tee kõhtu selili maas olles, väga rahulikult aga tihti.

    Edu, äkki näeme mõnel triatlonil.

    VastaKustuta
  18. Väga kaudselt teemaga seotud soovitus. iPhone/iPod Touch jaoks on selline rakendus nagu SyncStep, mis valib sulle sinu liikumisrütmiga sobiva loo taustaks mängima. Kui kiiremini/aeglasemalt liigud siis vahetab loo ära.

    VastaKustuta