Otsing sellest blogist

neljapäev, 14. jaanuar 2010

IS2:6 JÕUST

See sissekanne ei jutusta tegelikult jõusaalitreeningust, mille me nii vahvalt eile Triinuga läbisime, küll aga jõust kui sellisest. Kõigepealt - jõusaalis treenisin ma kunagi väga palju. Umbes 4,5 korda nädalas iga nädal ja mitu head aastat. Ühel hetkel sai mul jõusaalist lihtsalt kõrini. Nii kõrini, et ma ei tahtnud neid pinke, kange ja hantleid enam näha ka. Ja tegelikult ega mul siiani ei ole tekkinud kohutavalt kihku naasta jõusaali, ent kuivõrd Priit Ailt oli nii kena ja soovitas tungivalt ujumisele või spinningule lisaks jõusaali teha, siis ma ei julgenud talle vastu vaielda. Miks kõrini sai? Sellepärast et nüri oli. Ühel hetkel hakkavad ikkagi kõik harjutused korduma ja jõusaal hakkab kuidagi pooma. Aga see selleks, see on isiklik probleem. Tegelikult on jõusaali treening kohutavalt kasulik. Ma võin veidi eksida, aga üldiselt peetakse jõusaali koos jooksuga parimaks kaalulangetajaks või siis rasvapõletajaks. Teine väga oluline nüanss jõusaali juures on see, et neid lihaseid, mida saal treenib ei olegi võimalik väga paljudes muudes kohtades täna treenida. Kartulikotte me ju ei tassi eriti või palke. Ja kolmas asi - väga palju jõudu annab jõusaal juurde. Ja üsna väikese vaevaga. Võtame väga lihtsa näite. Kui tassid poekotte, siis vahel on need kilekotid päris rasked või mis? Kui käid jõusaalis, siis isegi juba pärast nädalat kilekotid enam rasked ei tundu. Nii ja kui nüüd kõik see sporti ümberarvestada - siis ilmselt ei ole eriti raske järeldada, et kui n. jooksed, olles eelnevalt jõusaalis lihaseid treeninud, siis jõuad rohkem - oled tugevam. Aga aitab nüüd varia jutust küll ja asugem treeningukirjelduseni.

Kuivõrd eelmisest aastast on mul Kalev-spaga head kogemused, siis sinna suundusimegi. Treeningplaan nägi ette 2tunnise kombineeritud treeningu jõusaal+ujumine. Rääkimata sellest, et 50m radu liiga tihedalt Tallinnas ei paikne ka - kui ujumisest mõelda.

SAALIS: Raskus tuleb valida maksimumist 40% ja liigutused peavad olema vabad ja mõnusad. Kõiki nimetatud harjutusi teha 3 seeriat, seerias 20 kordust.

REIS - pingil eest ja tagant
SÄÄR - pöiale tõusud, võib ka pingil
KEREPÖÖRDED - pingil
KÕHT - pingil, käed kuklal keha tõsted
SELG - pingil, käed seljal, kere tõsted
TRICEPS - võib pingil teha vabalt
ÕLG - kerged hantliga tõsted ette või kõrvale



BASSEINIS: ujuda nii kaua kuni 2 tundi täis saab :) Esimesel korral ujusin mina 1km ja sellest oli enam kui küll. Siin ma tahangi veelkord jõust rääkida. Ma pole pikalt basseinis käinud, viimati ehk kuu või poolteist tagasi, ehk isegi 2? Igal juhul oli raske alguses. Rütm ei tahtnud kuidagi sisse tulla. Ujusin kõigepealt 100m korraga, siis 300 m korraga. Siis võtsin ennast kokku ja mõtlesin, mida kuradit? Puhkasin 2 minti, misjärel lasin 600m korraga. Ja tuli tagasi. Jõud tuli tagasi :) - liigutused läksid rahulikumaks, mõnusaks aeglasemaks, kuid libisesin veel palju kiiremini. Hingamine muutus heaks, pulss normaalseks ja treening sai läbi. 600m oli kõige mõnusam ots. Mida ma tahan öelda? Tegelikult seda, et isegi kui te pole mõnda aega trenni teinud, siis lihas mäletab. Keha mäletab. Ja suhteliselt kerge vaevaga tulevad erinevad võtted tagasi, mis tundusid ehk kadunud olevat - või esimese ehmatusega vähemalt meelest ära läinud. Tegelikult on meis sisemist jõudu ja ressursse, mille olemasolust me väga teadlikud ei olegi. Kukekersti kirjutas twitteris jube kenasti: RT@kukekersti "If you can think it, you can do it" (TEDx Tallinn). Nii ongi.

9 kommentaari:

  1. aga proovi Bodypump'i vahelduseks jõusaalile. seal võetakse suuremad lihasgrupid läbi, nagu jõusaaliski, aga laheda muusika ja treeneri naljade saatel. meie klubis (fittest) käib tunnis mehi päris mitu.

    VastaKustuta
  2. Tead, ma olen proovinud, üldse ei viitsi!

    VastaKustuta
  3. "laheda muusika" ? yeah, right.

    VastaKustuta
  4. no eks see olene klubist ja muusikamaitsest...

    VastaKustuta
  5. Jõusaaliga vähemal või raskemal määral seonduv on mu jaoks millegipärast kurnavaks muutunud, ma tõesti harrastasin seda vist üle 6 aasta vms - igal juhul sai selline tükk ette, et isegi bodypumbi kangi vaadates hakkas veidikene halb... minu kiiks, mis muud... Tomm

    VastaKustuta
  6. Super tubli oled Tom!
    Ja nõus olen Sinuga ka: 'If you can imagine it--you can achieve it!'
    Jõudu ja head ettekujutus võimet ;)

    VastaKustuta
  7. http://davesbikeblog.blogspot.com/2007/09/running-vs-cycling-burning-calories.html

    VastaKustuta
  8. Eks Priit teab mida räägib, aga mul on ka jõusaalist aja jooksul tekkinud tülgastus( ei käinud pumpamas, vaid oma spordialale spets harjutusi tegemas). Ise aga avastasin võmlemispalli ja lindi ja kõik saab kodus tehtud. Istud ikka tunnike pallil jalad üleval, siis tunned Tom kuidas just sisemised pisikesed lihased on just staatiliselt pinges ja töötavad. See on hädavajalik maratoniks. 30 km hakkavad just selg ja kael meeletult väsima.Omad kogemused. Jalad teevad seda nagunii.Jõudu sulle ja soovitan sulle blogi kirjutamist pallil istudes, kuid siis jalad maas,muidu leiad veel ennast Mustamäelt.

    VastaKustuta
  9. kas keegi oskaks veel erinevaid häid palliharjutusi soovitada? eelneva eest suur tänu maidule (ja tommile ka muidugi!)

    A

    VastaKustuta