Otsing sellest blogist

teisipäev, 26. jaanuar 2010

12: MILLAL LOOBUDA TREENINGUST JA MILLAL SURVESTADA

Eile päeval ei tundnud ma end kuigi hästi. Külm oli, ka kampsuniga tööl ja silmad olid kuidagi veidrad. Palavikku ei olnud, nohu ka mitte eriti. Aga pea valutas ja selline kehv enesetunne oli. Nii terve päeva. Õhtul läksin töölt koju ja otsustasin, et jätan esmaspäevase treeningu vahele. Või õigemini, lükkan ühe päeva edasi. Minu treeningkavas on tähtis see, et 4 päeva nädalast oleksid treeningud. Sama oluline on tegelikult, et vähemalt 2 päeva oleksid puhkepäevad.

Eilse otsuse õigsust tunnetasin ma kogu täiega alles täna hommikul. Ärgates olin täiesti puhanud, suurepärases löögijõus ja ideaalse enesetundega. Kell 7 äratus, 8:30ks tööle ja umbes 19 paiku jõudsin tagasi koju. Nimelt "Tööotsija" oli täna võttel Europargis ja leidsime töökoha parkimiskorraldajale. Lisaks kokkupuutele väga meeldivate inimestega Europargist oli ülimalt produktiivne võte, sain sõita Segway'ga ja mis kõige olulisem - üks inimene sai taas töökoha. Kummaline on see, et kui kui tavaliselt olen ka mina mõelnud parkimiskontrolöridest pahasti - siis tutvudes väheke parkmist korraldava ettevõttega lähemalt - tundub mulle see üsna inimlik olevat. N. on Europargil selline kord, et n. Olümpsi juures, kus vist kõik inimesed on vähemalt ühe korra trahvi saanud, k.a. mina - sõidavad nad enne oma kleebistega masinaga tiiru, siis käivad demonstratiivselt autode juures ning kontrollivad neid - andes inimestele aega mobiilne parkimine peale panna. Sest teine kontrolli ring on alles otsustav. Ning kõige lõpuks kui juba kviitungit kirjutavad ja inimene tuleb ning jõuab autoni ja on viisakas - siis nad tühistavad trahvi. Lisaks meeldis mulle nende roheline maailmanägemine (sorteerisid oma office'is prügi jne) Nii et igavesti toredad sellid.

Nii, aga miks ma seda kõike räägin? Kui kell 7 tõused ja kell 19 jõuad koju - siis ega eriti treenima minna sellist põletavat kihku ei ole, lepime nii kokku. Polnud ka mul. Aga kuivõrd ma olen tuntud enesepiinaja ja sisemisedistsipliinijuurutamisspetsialist, siis suunasin ennast 21. kooli ujumistreeningule, kus ERR kui teine väga tubli tööandja oma töötajatel ujumist võimaldab. Et trenni minek iseenesest oli täna väike eneseületus, siis ma ei soovinud oma heatahtlikust enda suunal kuritarvitada ning välistasin eos 2tunnise treeningu võimaluse. Võtsin plaani 1000 meetrit ujumist. Selle väikese eesmärgi ma ka alistasin. Ega ei ole teab mis saavutus, mööngem. Ei pikkuselt ega ka pingutuselt kilomeetrine ujumistrenn. Aga selge on see, et toonust see hoiab, vormi säilitab ning igal juhul on 1 km ujumist parem kui 0 km ujumist. Igal juhul on mul tuju parem kui vahel pärast 2 ja poole tunnist trenni - sest seekord on asjasse segatud võit enese üle. Need võidud aga, kui ma ei eksi, on need kõikse magusamad.

Loodan väga head lugejad, et ka Teie olete viimasel ajal ennast mingis valdkonnas või spordis ületanud ja võitnud. Kui ei, siis kindlasti proovige. Väikestest eneseületustest saavad alguse suured. Suurtest eneseületustest ilusad ja maailma paremaks muutvad sündmused. Oli emotsionaalne.

10 kommentaari:

  1. Eneseületus on positiivne ning enamasti on see võimalik tänu enda sundimisel. Näiteks kui juba oled sundinud ennast kehva ilmaga trenni minema, siis järgmine kord enam ei loobu sellest halva ilma tõttu. Ise sain väikese eneseületusega hakkama kui tegin nädalavahetusel -19 temperatuuriga 1h30 jooksutrenni.
    Tomm, mul väike mure su maratoni pärast. Mäletan, et jooks oli sulle eelmine aasta suht vastumeelne ning 21km läbimine oli väga raske. Lihtsalt natuke kummaline minu jaoks, et sa pole veel jooksutrenniga alustanud, rattatrenniga ju alustasid juba, see küsimus võibolla su treeningkava koostajale. Samas kava tegija arvestab sinu plaanidega/soovidega. Kas su eesmärgiks on maraton lihtsalt läbida või näiteks läbida ilma käimiseta või on hoopis mingi ajaline eesmärk, näiteks alla 5h?
    Jõudu sulle.

    VastaKustuta
  2. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  3. väga õiged otsused ja suhtumine :)

    treener kiidab!

    VastaKustuta
  4. Olin eile sarnase valiku ees. Otsustasin just paar tundi tagasi, et täna ma jooksmata ei jäta! Kalendripäev jõuab küll veel enne vahetuda, ent enne magamaminekut teen dressid higiseks! Enesedistsipliini!

    VastaKustuta
  5. mina ületasin end kõvasti pühapäevasel winter xdreamil. kui tollel hommikul tuli raadiost laul: "nii külm, nii külm... head teed, head teed..." siis oli küll nutumaik suus, et miks ma küll seda teen?!

    VastaKustuta
  6. Ma ise küsin küll ka vahetevahel sama küsimust endalt. Aga ilmselt on ikkagi nii fun, et teen edasi... Sul vist samamoodi..

    VastaKustuta
  7. Tarvo, eesmärk on läbimine. Tõsi, ilmselt pole maratonirajale väga pikalt mõistlik kulgema jääda, aga usaldab Priit Ailti ses küsimuses, tema teab, mis on inimesele hea :)

    VastaKustuta
  8. Ja aitäh heade sõnade eest nii Tarvole kui kõigile teistele ka.

    VastaKustuta
  9. ma ise ka ei tea, miks ma seda teen... loll pea on kerele nuhtluseks :P

    VastaKustuta
  10. Ka mina ületasin end hiljuti. Nimelt panin ma elus esimest korda suusad alla 22. detsembril, kuid juba 24. jaanuari läbisin võistlusel 22km. Sellegipoolest ei olnud ma viimane.
    Jõudu kõigile suurte eesmärkide püstitamisel;)

    VastaKustuta