Otsing sellest blogist

teisipäev, 5. jaanuar 2010

IS2:1 NÕMME TERVISERADADEL SUUSKADE JA KEPPIDEGA



Täna kell 18:00 valdas mind ilmselge rahutus, sest olime Trincuga Skype'is kokku leppinud, et õhtul läheme suusatama. Minu viimane suusatamiskogemus pärineb 10 klassist ning siis mäletan ma, et selleks et kiiremini võistlustel edasi saada võtsin ma suusad jalast ära ja jooksin. Et olla üdini aus, pean ma möönma, et suusatamisoskused ei ole vahepeal edasi arenenud. Panin suusad alla, kepid võtsin kätte, nägin peaaegu välja nagu suusataja, ent kui ma nimetaksin seda suusatamiseks, siis teeksin ülekohut kõigile suusatajatele - keda oli Nõmmel Trummi terviseradadel ohtrasti.

Nii, aga igal juhul olime me täna kenasti suusalaenutuses kohal kell 18:40, 100 krooni eest saime me kahed suusad, kahed kepid ning 10 lisakrooni eest ka ühe turvakapi, kuhu mahtusid kahed jalanõud ja üks jope. Trummi suusalaenutuses on väga meeldivad inimesed, kiirelt tuuakse kohale saapad, seni kuni saapaid jalga tõmbad vaatavad spetsid Sulle juba valmis õige pikkusega suusad ja kepid, nii et kogu protsess laenutusest kuni rajale minekuni võtab aega 5 minutit. Üsna kiire boksipeatus ma julgeks öelda.

Nagu te ehk eelmisest aastast mäletate, siis on oluline alguses teha madala pulsisagedusega treeninguid, et ennast mitte rihmaks tõmmata ning samas alustada mõnusalt ja rahulikult. Seda me mõistagi tegime, sest minu olematu suusatamisoskus ei lubanudki väga kiirelt rapsima hakata. Igal juhul veetsime me 50 minutit suusatamist matkides ja esimese korra kohta oli see väga tubli.



Aga tohutult lõbus oli. Suusarajad olid täis õnneliku näo ja naeratusega inimesi, mets oli talviselt kaunis nagu muinasjutus ja kogu see kogemus oli nagu taas mingist täiesti teisest reaalsusest. Need reaalsuses vahetused ongi tegelikult mu meelest sportimise juures kõige mõnusamad. Mõnes mõttes lähed Sa nagu raamatu sisse või nagu unenäkku - sest kõik see mis Sinuga juhtub on täiesti teistsugune, aga samas väga äge. Igal juhul olime me päris õnnelikud ja nagu Trincu ütles, siis ta itsitas omaette terve selle suusasõidu aja.



Nii, aga nüüd on selline lugu, et kuivõrd suusatamine mulle tegelikult väga meeldis, siis ma otsustasin selle selgeks õppida. Kui mitte muu pärast, siis kasvõi selleks, et kunagi oma laps suusatama õpetada. Ja kuivõrd suusatamist on kõige targem õppida mõne inimese käest, kes ise on suusatamises käpp, siis on lähiajal mul selline mõte, et õpin ise ja panen õpetused siia kirja ka, sest kuigi Teie seda endale tunnistama ei pea, siis usun, et on veel selliseid inimesi, kes võiksid olla väga tublid suusatajad, aga pole seda tegelikult kunagi õppinud ja seepärast ei oska. Teil pole muidugi hullu, aga mina töötan Lembitu Kuusega ühes kohas ja ma kahtlustan, et kui välja tuleb, et ma - ise eestlane, suusatada ei oska, siis ma saan lihtsalt ühe korraliku täie piki kõrvu. Ja seda poleks vaja :) Nõnda siis on esimene plaan minna ja vaadata omale enamvähem korralik suusavarustus ja teine plaan on võtta suusatamist oskava inimese käest mõned nõuanded, tänu millele karu suusatama õpetatakse. Aga sellest juba järgmistes sissekannetes.



Kui vähegi oskate, siis minge suusatama palun, sest nii vahvat ja mõnusat metsa kui praegu on, ei pruugi iga aasta olla. Ja samas näitab meie kogemus, et isegi kui te ei oska, minge ikkagi :)

7 kommentaari:

  1. Nõmme on väga mõnus nii talvel kui ka suvel. Talvel käisime ka suusatamas, paras ettevõtmine muidugi, sest peab ju kogu varustuse auto peale saama ja siis kesklinnast Nõmmele sõitma, aga alati tasus ennast asi väga ära, emotsionaalselt oli väga mõnus. Ja lumega tundus nagu sa ei olekski Tallinnas!Muidu esimesel korral käisin kurvides hooga mõnusalt käna, praegu juba kogemust on nii palju, et isegi täitsa püsiks.
    Edu!

    VastaKustuta
  2. Väga tubli. Respect.
    Anna siis teada kui suusavalikuks läheb. Endal plaan soetada elu teised suusad ( eelmised olid 15 a tagused puidust Visud, mis oli üks põhjuseid, miks mulle suusatada ei meeldinud ).
    Tahtmine on sõita Tartu maraton läbi enam vähem klassika v combi suuskadel.

    VastaKustuta
  3. Harku ringi rajad on algajale palju paremad. Nõmmel jääd kogu aeg kellelegi jalgu, Harkus on rahvast vähem ja saad omas tempos kulgeda.

    VastaKustuta
  4. Heiki ütleb:
    Mina ka kiidan Harku radasid mis algajatele hästi sobivad. Ja mets on seal niiiii lumine, niii lumine :) muidasjutt!!! PS. Mis stiili sa Tomm sõidad? Uisku? Klassikat?

    VastaKustuta
  5. Väga tubli!
    Pikemad suusaotsad mõjuvad üldvastupidavusele väga hästi :)

    Trennis näeme!
    Gaspar

    VastaKustuta
  6. Väga tore, et see blogi taas elama hakkas! Mina soovin autorile veel head uut aastat ja tahan üthlasi muuseas teavitada, et Teie blogi eeskujul hakkasin samuti endaga tegelema.

    Olen saanud 20 kilo kehakaalu alla ja hoolimata veel peaaegu kaks korda nii suurest alles jäänud ülekaalust loodan ma siiski oluliselt pikendada oma eluiga võttes esimeseks reaalseks eesmärgiks osaleda süisjooksul.

    Suusatamisest ma ei julge veel mõeldagi aga igatahes andke teada kust võib tavaline inimene leida suusakoolitaja - siis võtan selle järgmisel aastal ise ette.

    Kena uut Teile!

    VastaKustuta
  7. Esimestel kordadel võib suusatamisel lasta pulsi kõrgemaks minna küll. Keha harjub uue asjaga tasapisi ning pulss normaliseerub mõne korraga. Jõudu.

    VastaKustuta