Otsing sellest blogist

esmaspäev, 4. jaanuar 2010

INIMENE SUUDAB 2 (IS2)

Usutavasti on uus aasta kõigi jaoks veidi eriline. Kes saab lapse, kes abiellub, keda ootavad ees uued ja huvitavad väljakutsed. Minu blogi, INIMENE SUUDAB ongi ju tegelikult sellest, kuidas oma unistusi teoks teha. Täpselt aasta eest kutsusin ta ellu et motiveerida ennast ja teisi tegelema spordiga, täpsemalt triatloniga. 8. august 2009 oli see päev, mil ma lubasin endale õhtul pindi õlut, sest peaaegu et võimatu sai teoks. Lisaks sellele sai selgeks, et minu väike eeskuju innustas paljusid teisi triatlonile tulema ning kui mitte muud, siis vähemalt mind võitma, paljude eesmärk sai teoks, mõnel mitte. Mul sai. Läbisin triatloni ja see oli mõnus. Seetõttu ja osaliselt vastupidiselt mõnedele ootustele on mu selle aasta sportlikud eesmärgid erinevad.

IS2, ehk INIMENE SUUDAB 2 saab olema teistsugune. IS2 koosneb kahest osast. Kui mäletate, siis eelmisel aastal niutsusin veidi selle kallal, et mulle jooksmine väga ei meeldi. Et pole minu ala või nii. Ühelt poolt oleks ju lihtne mitte joosta ja teha midagi muud, n. ujuda. Teisalt jällegi - äkki on võimalik see, mis Sulle natukene ebameeldiv on, endale mõnusaks mõelda ja treenida? Igal juhul koosneb IS2 esimene pool sel aastal ei vähemast ega rohkemast kui Stockholmi maratonist. Praegu on 5. juunini 2010 aega umbes 150 päeva - seega piisavalt, et jooksmine meeldivaks harjutada.

IS2 teine pool, aga on seekord siis see tõeline eneseületuse pool. 300 km pikk Vätternrundan on maailma pikim ja tõenäoliselt ka raskeim amatööride maanteerattasõit. See leiab aset Rootsis, 18-19 juunil ning hea õnne korral suudan ma selle läbi sõita. Maanteratas oli jällegi eelmise aasta triatlonist minu jaoks enimmeeldinud ala, nii et teatud mõttes on kõik tasakaalus. Kui triatlonil tuli rattaga läbida 90 km - ja mul kulus selleks aega veidi vähem kui 3 tundi, siis võib arvata, et alla 10 tunni pole mõtet Vätternrundanil mind finishisse oodata. Igal juhul tundub see olevat väga mahe sõit ja loodetavasti muidugi ka mu võimetele kohane.

IS2l on tegelikult veel ka kolmas pool. Ma ei tee neid katsumusi läbi üksi, vaid see saab teoks koos Priit Salumäega, minu sõbra ja treeninkaaslasega, kellel oli väga oluline roll eelmise aasta triatloni edukal läbimisel. Priit on see sama mees, kes on võitnud Paris-Dakari rattasõidu ning kes peab Eesti ühte popimat blogi, lisaks muidugi kõigele muule.

Ja mis kõige olulisem kogu meie ettevõtmise juures - et me endiselt innustaks inimesi Eestis tervise eest hoolitsema, metsas suusatama, jalutama, ratta selga istuma, ujuma, kepingutama jne. Kõik algab ju alati väikesest asjast - antud juhul, esimesest treeningust. Pärast seda on juba palju lihtsam...

Nii et selline aasta siis tulekul. Kirjutan oma treeningutest nagu ikka nii palju kui parasjagu jõuan, aga igast treeningust natukene kindlasti. Tulevad kahtlemata ka ühistreeningud ning igasugust muud lahedat värki loodetavasti ka veel. Suur tänu kõigile sõpradele ja blogikülastajatele, usun, et sel aastal tuleb meie ühine retk sama äge kui eelmisel korral. Inimene suudab 2 alustab...

14 kommentaari:

  1. Suurepärased plaanid!Kirjutasin pika,pika loo,kuid kahjuks kadus-kustus see saatmisel minu oskamatuse tõttu.Soovin Head uut aastat ja Päikest silma ning südamesse!Kordaminekuid!Jaak vackermann

    VastaKustuta
  2. palju edu!
    ja mis saab aasta teises pooles?

    VastaKustuta
  3. Super Tom!!! Elu ilma sinu blogita on justkui hommik ilma värske Postimeheta :) Niiet kirjuta ikka oma tegemistest. Minu meelest tuleb sul paremini ja elulisemalt välja kui Pulleritsul kelle blogi austaja ma varem olin.

    VastaKustuta
  4. haige vana oled ikka :)

    Ailt

    VastaKustuta
  5. Jaah, suured plaanid ette võetud Sul...
    Vastupidavust ja tervist nende elluviimisel! Ole kõva!
    Valdo

    VastaKustuta
  6. assaa, võimsad plaanid. head rassimist.

    VastaKustuta
  7. Edu Sulle uuel hooajal!
    Järgmiel vist tuleb juba täispikk IM? :)

    VastaKustuta
  8. Lahe! Loen ja elan kaasa teile, mehemürakad.

    VastaKustuta
  9. Vinge ja edu!

    Vätternrundan pole hirmsat midagi! Sõitsin sellel aastal läbi ja ilmselt ei olnud mu selleaastane vorm parem kui sinu algava aasta oma. Väsitav on hoopis laevaga tagasitulles afterparty ;) Aeg alla 10 tunni on igati tehtav, kui normaalses seltskonnas veereda. Ma usun, et jooksumaraton on pigem asi, mida peaks kartma (kuna endal puuduvad kogemused).

    Lars

    VastaKustuta
  10. Väärt ettevõtmised!
    Aga miks minna Stockholmi, kui ka Tallinnas saab maratoni 12. septembril maratoni joosta?

    VastaKustuta
  11. Aga kes on öelnud, et 12. sept. ei joosta Tallinnas? :)

    VastaKustuta
  12. Kristjan, jah, mõnes saalis võib ka jooksulindil selle 42 195 ära teha

    VastaKustuta
  13. kas reg on tehtud Stocki?
    Seal ju piletid ammu välja müüdud

    VastaKustuta
  14. Esiteks, jõudu ja jaksu!

    Jälgin nii huvi kui ka kõige suurema empaatiaga, sest plaanin ka ise enda jooksuvõimed ülesmäge viia. Ja alustan analoogselt suusatalvega.

    Et kindlustada jooksukoormuse ühtlane tõus, alustasin kohe aasta alguses sörkimisega. Teen seda sarnaselt sellisele kavala - (koormused lehekülje lõpupooles) www.sport-fitness-advisor.com/marathon-training-schedule.html

    Kuidas plaanid Sina jooksule üle minna? Triatloni-inimesed on ilmselt paratamatult leppinud 2-3 pikema jooksukorraga nädalas, ent maratoniks valmistudes ei saa ju vaid paar kuud enne tippsündmust kohe küllaltki pikkade jooksuotsadega alustada, kui vaikselt selleks ettevalmistust teinud?

    Kuna mul endal ühtegi paremat lahendust pole, teen jooksutreeningud täiskoormusel lihtsalt suusatrennide alguses. Sellest kannatab küll suusatrenn ja ilmselt ka Tartu Maratoni läbimine, ent, nagu ütlesin, paremat lahendust ei oska võtta.

    VastaKustuta