Otsing sellest blogist

neljapäev, 28. mai 2009

71 TREENING: GRUPISÕIT

Ossa vana nuga ma ütlen! Täna oli esimest korda korralik grupisõit. Mehi oli ratastega nii palju Piritale kogunenud, et me pidime sõitma kahes grupis. Eriti äge oli, aga natukene õudne ka. Mul oli suures grupis ikkagi esimene kord - aga kõik läks hästi. Kujutage endale ise ette kui Sul on eessõitjaga vahe napp 40 cm ja kiirus on 50km/h. St ma korra vaatasin spidokat, aga ega eriti seda jälgida ei julgenud, sest ma ei tahtnud kellelegi otsa sõita. Ja see pole just eriti meeldiv kui 100 kilo mehe ilu Sulle hoiatamata selga põrutab. No igal juhul nii ei läinud.

Õnneks on ratturid täitsamehed. Ausalt. Mingeid vingukotte või mökusid nende hulgas ei ole. Kõik vanad on sellised tugevad, väärikad ja sõbralikud. Teevad vahepeal veidi nalja ja on muhedad sellid. Minu meelest peabki selline üks õige mees olema. Aga see selleks.
Eriline tänu Virgole, Priidule, Jürile ja siis ühele mehele Arcticu vormis kelle nime ma ei tea - aga kes väga kenasti ootas mind pärast lõigu tegemist järele ja lubas oma tuules grupile järele sõita. (Lõik = kiirendus sirgel, kus kiirus kasvab u 60km/h)

Minu keskmine kiirus oli 31 km/h - mille üle olen uhke. Tipp 60 km/h. Treening kestis 2 tundi ja 10 minutit, läbisin 70 km. Ehk siis pikim distants siiani.



Nii. Aga kuidamoodi siis see grupisõit käib? Kõigepealt hargnetakse 2 gruppi kui mehi on palju, et autojuhid vihast lõhki ei läheks. Sest autojuhtide kiirust ratturid mõistagi pidurdavad. Kui on augud, näitavad esimesed käega. Kui on takistus tõstetakse käsi. Kui pööratakse näidatakse pöörde suunda. Need märgid tuleb tagasõitjatele edasi anda. Pidurdada ei tohi muidu kui äärmisel vajadusel, muidu tuleb kiirust reguleerida pedaalide ja käikudega. Tavaliselt sõidetakse teel paarikaupa, nii et iga paar saab vedada. St seda, et iga paar on korra ees ja teeb tempot. Kui esimesed väsivad, siis spurditakse veidi ette - tee poolne rattur spurdib rohkem ja reastub teeäärepoolse ratturi ette - ning järgmine paar lastakse ette. Vedajad liiguvad viimasteks.

Muide, vahepeal sadas päris kõvasti vihma, nii et sõidu lõppedes olin ma porine nagu vana kurat - aga vahet pole. Priidul n. oli uus väga peen kollane sõidutress seljas, mis pärast oli õudselt porine. Aga ma pakun, et see vihm ja pori ei läinud küll kellelegi eriti korda. Kõik olid treeningu lõpuks porised, a see eest õnnelikud.

7 kommentaari:

  1. Tubli! Ma sain sama vihmasahmaka kaela keset jooksutrenni. Kuigi - jah, nii märjaks ja poriseks kui rattasadulas ei ole võimalik joostes saada.
    Kas teinekord võib väntajate seltskonnaga ka kampa lüüa?
    Valdo J

    VastaKustuta
  2. Muidugi, kolmapäeviti on ma sain aru ühistrennid, kell 18 Pirita Hawaii eest :)

    VastaKustuta
  3. Täna oli ja on veel neljapäev :)

    VastaKustuta
  4. Väga Õige: NELJAPÄEVAL on grupisõit, mitte Kolmapäeval!

    VastaKustuta
  5. Tubli mees oled!!

    VastaKustuta
  6. 31km/h on muljetavaldav kiirus, grupis sõites on seda küll palju lihtsam saavutada. Kui kõvasti trenni teed, siis Pühajärve Plekkmehe ajal ehk saavutad sama kiiruse. Rattasõidu trenni kiiruse ja koormuse kohta üks huvitav teema (seal foorumis muudki huvitavat triatloni kohta, kogemusi jagavad ka mitmekordsed IM-il osalejad):
    http://forum.slowtwitch.com/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/Ironman_Long_Training_Rides_Question_P2343218/
    Mis marsruuti sõitsite?

    VastaKustuta
  7. Tomm, minu järjekordne lugupidamine!!! üha enam ma usun (mitte, et ma oleks selles kunagi kahejnud eksole (õukei natsa:)) et sa suudad. minu pöial on kange juba.

    VastaKustuta