Otsing sellest blogist

kolmapäev, 6. mai 2009

60 TREENING: KÜLJETUUL

Te mäletate seda filmi, Küljetuul? Oli selline ratturite film. Kus üks tüüp tuli treeningust, siis istus kööki vanematega sööma ja jõi piima - vanakooli piimapudel oli laua peal veel. Ma midagi rohkemat sellest filmist ei mäletagi, mis tähendab, et peaks ta üle vaatama, nüüd kus ma olen ka ise ratturi moodi.

Aga eilsest treeningust siis. Ma usun et vahepeal puhus kena küljetuul. Treening kulges telemajast läbi sadama Rocca al Maresse ning sealt edasi läbi Kakumäe Harku poole, kulgedes tagasi Tabasalu kaudu Rocca al Maresse ning sealt siis juba uuesti telemajja, mis on minu baas!

Treenisin koos Virgo ja Priiduga ning õppisin seda, et tuleb sõita võimalikult eessõitja järel - nö tuules, et mitte ise liiga palju tööd teha. Jälgida tuleb jalgade asendit. Hea oleks kui jalad puudutaksid peaaegu pulka - oluline on aerodünaamika. Hiiglama tähtis on ka ratta sättung. St et asend oleks õige, klotsid oleksid paigas, lenks oleks piisaval kõrgusel, sadul oleks õigesti jne jne. Selgeks sai see, et peangi viima õige pea oma ratta uuesti reguleerimisse, sest esimesed kilomeetrid on ju läbitud ja siis on vaja natukene sättida - et saaks maksimumi võtta igast treeningust.

Ma pean ütlema et mul on vedanud, et Priit ja Virgo viitsivad muga jännata. Üksi treenides oleks oluliselt raskem ja ise avastamine ilmselt võtaks palju rohkem aega. Eile nentis Priit, kes lepime kokku on muidu üks igavene põrsas, et ma peaaegu juba olen valmis ka grupis sõitmiseks. Tore küll eksole. Aga aitäh pean ma talle ka ütlema, sest ta tõi mulle pikad rattapüksid ja kindad, millega on oluliselt puhtam, kuivem, soojem ja muretum tunne sõita. Ja seda ma ütlen ka, et soovitan praeguste ilmadega vägagi jälgida seda, et külma ei saaks. Sest tuul on väga varmas läbi tõmbama ja kui see juhtub, siis on põnts korralik pikaks ajaks. Seda öeldes panen ise ka järgmine kord dressipluusi veel peale :)

Lõpetuseks statistika: läbisin 46 km, keskmine kiirus 24 km/h, tippkiirus 65,5 km/h (see juhtus mõistagi mäest alla sõites, kestvus 2 tundi.

13 kommentaari:

  1. Meenutus filmist:
    "Poisid! Täna on lühike ots - Põlva ja tagasi." :-)

    VastaKustuta
  2. 65km/h?

    Ma olen 3 aastat sõitnud ja pole sellist kiirust veel näinud? Kust saaks?

    VastaKustuta
  3. Tabasalu mäest. Hakkad kiirust koguma u. selle punase maja juurest mäe pealt - on selline tornmaja. Siis sööstad mäest alla, kõige raskem käik. Pidureid ei kasuta, väntad. Ja kui oled 3 aastat sõitnud, siis saad üle 70 kätte :)

    VastaKustuta
  4. Nojah, ma pole kunagi tabasalu kandis sõitmas käinud. Selge. Siis peab ära proovima.

    VastaKustuta
  5. > Pidureid ei kasuta, väntad. Ja kui oled 3 aastat sõitnud, siis saad üle 70 kätte :)

    Miks 3 aastat peab sõitma? Kas vähemaga ei saa max kiirust kätte?

    3 aastaga jõuad Hiinasse välja

    VastaKustuta
  6. No kui Luhats sai kätte u 10 rattatreeningus 65, siis saab iga vend kes natukenegi rohkem sõitnud on kätte 75 sealt mäest alla tulekul, iseasi kas seda tingimata vaja on, sest liiklust on seal ka üsna palju...

    VastaKustuta
  7. rattatee igatahes löppeb enne päris mäest alla jöudmist ära,siis tuleb jönks teha ja maanteele keerata.maanteedpidi muidugi kuta kuidas tahad

    VastaKustuta
  8. Maateedpidi alla tulles olen saanud ka 79.5km/h kätte, aga siis peab veidi ettevaatlik olema, et mäest alla tulles kurv välja võtta. Ja, et mõni auto ees piduriks ei ole, sest enamasti tulevad autod sealt alla 60-70 km/h

    VastaKustuta
  9. Muide jalgratta kiirusrekord on juba oma paarkümend aastat ühe ameeriklase käes, kes auto tuules sõites saavutas kiiruse 252km/h

    VastaKustuta
  10. Parandatagu mind, kui eksin, aga minu teada triatloni ajal tuules sõitmine keelatud. Et Tomm, kui Sa triatloni jaoks rattatrenni teed, siis tuules sõitmine ei pruugi kasuks tulla. Aga muidu- edu!

    VastaKustuta
  11. Tuules sõitmine aitab madalama pulsiga jalal kiirustega harjuda. Ratturid teevad ka motika ja autotuules pärispalju trenni, mis sest, et võistlustel see keelatud. Ikka on kasuks.

    VastaKustuta
  12. Blogide lugemine on päris huvitav ning seoses sellega ma siia treeningraamatu lehele sattusin.
    TUBLI TUBLI TOOMAS!!

    Endal oleks asjad natuke teistmoodi:
    1.)1,9 km ujuks kuidagi suurte vaevade ja valudega ära,
    2.)21km jooksu - selle vastu pole midagi, kuna joosta mulle meeldib:D
    3.)90 km rataga sõitu: õudusunenägu minu jaoks.

    Toomas edu, jõudu ja jaksu edaspidistele treeningutele!!

    VastaKustuta
  13. Küljetuul film etv arhiivis kenasti olemas. Leiab Googliga kohe esimese vastega, märksõna "küljetuul".

    VastaKustuta