Otsing sellest blogist

laupäev, 6. veebruar 2010

18: -6 JA LUMEGA ON VÕIMALIK JOOSTA LAHEDALT

Üldiselt ju talvel väga mõnus joosta ei ole - selline arvamus prevaleerib minu meelest külmal aal. Võib-olla on see sellepärast, et ega ju väga palju külma ilmaga jooksma ka ei kiputa. Aga tegelikult on täitsa mõnus joosta. Tõsi, kasulik on hoida sellistele teedele, mis on lahti lükatud või kus lumi ei ole kõrgem kui 2 cm, sest muidu võivad jalad märjaks minna. Aga muus osas ütleksin ma, on talvel isegi lahedam joosta kui suvel väga kuuma ilmaga.

Igal juhul saime me täna kell 16 Priit Salumäe ja Välguga kokku Rocca al Mare Hawaii poe ees ning läksime tunnisele jooksuringile. Tavaliselt me sõidame seda maad rattaga, sel korral siis jooksime. Me ei kohanud tunni aja jooksul mitte ühtegi teist jooksjat ja nägime kahte kepingutajat. Asi seegi ma mõtleksin, seda enam et suurem osa inimesi on ilmselt metsas suusatamas. Mis on muidugi ka väga väga mõistlik harrastus nii ilusal talvel. Seljas olid meil suusariided sisuliselt. Windstopperiga mütsid jakid ja püksid ja all soe pesu. Igaks juhuks panin selga veel ka ühe lihast soojas hoidva särgi ja rattapluusi jaki alla. St mul olid sellised riided - Priidu kohta ma täpselt ei tea, aga tundus, et sama rida. Välgul oli jällegi Alaska Malamuudile iseloomulik paks karv, nii et Välk suutis selle lumise -6 koha pealt vaevu oma ükskõiksust vaos hoida. Jooksu tempo oli meil kepsakas sörk, ei kiirustanud - saime lahedalt juttu rääkida terve tee.

Jahe ei olnud. Esimestel meetritel oli veidi kõle. Mitte külm, mitte palav, aga selline kergelt kõle. See tundmus läks aga kohe mööda ja sai selgeks, et riiete valik oli üliõige - sest väga paras oli terve meie jooksutreti jooksul olla. Praegu kusagilt ei valuta. Jalad on natukene kanged, aga ei midagi dramaatilist. Igal juhul oli jooks mõnus. Isegi nii mõnus, et ma juba mõtisklen, et kohe varsti võiks jälle minna. Väga imelik. :)

2 kommentaari:

  1. Olen isegi mõelnud, et kui ikka juuni kuus matatonile tahad minna, siis peaks juba nüüd nädalas mõne väikese jooksutrenni tegema. Huvitav oleks teada, palju siis ka korraga ajaliselt või kilomeetrites ära jooksite ja kui kiire oli tempo ?
    Minu meelest on jooks mõnusaks vahelduseks ka talvel suusatamisele, hoopis teised lihased ju töös ja koormust saab päris hästi reguleerida.

    VastaKustuta
  2. milline on see lihast soojas hoidev särk täpsemalt? Andestust mu vbõhiklikke küsimusi, aga olen ka hakanud trenni tegema ja tunnen õigest riietusest kõvasti puudust.

    A

    VastaKustuta