Otsing sellest blogist

esmaspäev, 27. juuli 2009

101 TREENING: JOOKS PIRITALE JA TAGASI

Kuivõrd ma kaudselt vihjasin, et jooksmises pole ma ehk kõige kirkam kriit karbis, siis seepärast olengi kaks nädalat enne Pühajärvet otsustanud seda veidi rohkem järele aidata. Täna oli üks sellistest päevadest. Esimese hooga tundus mulle väga tore ja lihtne mõte - joosta kodust Piritale ujuma ja tagasi. Triin oli nii kena ning lubas mind lahkesti rattaga saata - ilm oli kena ja tõepoolest, takistusi polnud.

Panin siis jooksuriided selga, vaatasin oma seljakoti üle, panin sinna sisse rätiku ja joogipudeli ning sportimine võis alata. Elan Kadriorus, üsna Kadrioru alguses linna poolt vaadatuna kui täpne olla - nõnda et algas kõik väga paljulubavalt. Weizenbergist jooksin Russalkani, sealt edasi juba mööda sportimismeka rada ranna poole. Aga üsna raskeks läks pärast Russalkat - samm ei tahtnud kuidagi klappida ja higi lahmas ka nagu saunas.

Vaatamata sellele väikesele tagasilöögile ei andnud alla, vaid jätkasin jooksu ning kusagil Langevarjuri ausamba juures läks lihtsamaks. Kütsin aga edasi kuni jõudsime rannani. Triin oli vahepeal teinud mitu-setu head tiiru edasi tagasi, sest ega ma väga kiiresti ei jooksnud - pigem sörkisin, kuid see ongi asja mõte - minu puhul vähemalt.

Päris mõnus oli siis kui jõudsin Pirita sillani - sest rand polnud enam kaugel. Ja rannas oli väga mõnus vette söösta - vesi oli soe, inimesi oli vähe ja väga hea värske tunde tõi pisike kümblus.

Ainuke mis pärast suplemist väga tore ei olnud oli see, et täpselt pool teed oli veel ees. Aga üllatus üllatus, teine pool teed läks täiesti lennates. Leidsin kohe mingi totaka rütmi ja õige sammu - mis toimis nii hästi, et kui veidi rohkem aega olnuks, võinuksin vist sellises rütmis tiksuma jäädagi. Edasi läkski selles rütmis lahedasti kuni peaaegu koduni. Teel märkasime veel kahte sõpra, mis oli tore nägemine - aitasime neil mõned asjad üles korrusele visata - ja nii mu treening läbi saigi.

Ja polnudki sugugi nii lihtne, nagu alguses tundus et on. Kui nüüd Tallinna kaart ei valeta ja kui ma oskasin õigesti sellega navigeerida (online kaarti pean silmas), siis mulle näib et see distants oli veidi üle 10 km, mis on tore. Samas aega läks küll rohkem kui tund aega selle kõige läbimiseks, nii et mine Sa võta kinni. Aga tunde järgi, mis kontides, võib öelda küll, et sinna kanti see jooksmine täna tuli.
Mõnusat õhtut või ööd kõigile ja uute sportlike kohtumisteni!

19 kommentaari:

  1. Vanasti jooksin väga regulaarselt seda distantsi - sama alguspunktiga, minu lõpp oli aga purjespordikeskuse juures (e. sadamas jõesuudmes). Mõõtsin ükskord mõõdikuga jalgrattaga ära - 10,5 km. Randa peaks ikka veits pikem maa olema?

    VastaKustuta
  2. Super, siis panin ikka õigesti - mulle ka tundus et oli nagu 10 km ja natukene üle - sugugi mitte liiga lihtne kusjuures :)

    VastaKustuta
  3. Oot, Riia, aga siis ikka edasi tagasi 10,5 eksole, mitte ainult üks suund?

    VastaKustuta
  4. Toomas, Google Earth on abiks :)

    VastaKustuta
  5. Ma mõõdan distantsi tavaliselt siit http://www.geodistance.com/.

    VastaKustuta
  6. Mõõta saad siit:
    http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis

    Soovitaks viimastel nädalatel "jooksu leiutama" jne mitte hakata-nii lühikese ajaga vormi parandada pole enam võimalik(küll aga on võimalik kõik eelnev kihva keerata) ,sellele et triatlonis on 3 ala oleks palju varem tulnud mõtlema hakata. Tundub et treenerite salakaval plaan oligi sind viia vaid sellisesse seisundisse et sa 2 esimest ala lõpetaks kontrollaja piires, viimasel- kõige raskemal ja otsustavamal alal siis tuleb mis tuleb-jalutad,kepitad või roomad tahtejõul üle finishijoone.
    imho-ma ei julgeks nii väikse jooksutrenni pealt isegi poolmaratoni ette võtta, rääkimata sellest et üritada sama peale mitmetunnist katsumust.

    VastaKustuta
  7. Rumal jutt. Eesmärk oli treenida Tomm distantsi läbima. Selle ta ka teeb, ja edukalt.

    Võistleb ta järgmine kord. Kui vee lpeale sed huvi on :)

    VastaKustuta
  8. Ei taha siinkohal Ain´i spordikava maha teha, aga jooksmist oli kuidagi vähevõitu, mis praegu jooksudistantsil tunda annab. Aga ei tahaks ka samas üldistada. Las tulemus räägib enda eest.

    VastaKustuta
  9. sa oled jõudnud juba 101.treeninguni ja varsti on juba triatlon


    Anette-Heleri Lind

    VastaKustuta
  10. mnjaa, kui juba anonyymne mees nii ytleb, siis ehk ikka ei maksa minnagi triatlonile... loll jutt, arvan mina. olen tommi blogi jalgija olnud pool aastat u, veebruari kuust ja ytlen, et tuleb kenasti ara eesmark. selline naakumine, oleks pidanud varem motlema on lihtsalt pahatahtlik, ei muud. Ilmar.

    VastaKustuta
  11. Ma olen enam kui kindel, et Toomas läbib kogu triatloni nii, et kontrollaeg jääb kaugele seljataha. Kasvõi sellepärast, et võistlusemotsioon on hoopis teine asi kui treeningemotsioon. Sellises seisundis on suudab inimene näiliselt kergelt endast palju rohkem anda. Seega võib arvata, et Toomas üllatub isegi, kui oma ujumise etapiaega näeb või kui spidomeetril on pidevalt üle 30km/h kiirused.

    Samuti olen ma täitsa kindel, et me näeme Toomast ka peale Pühajärvet igasugustel erinevatel spordiüritustel. Saa ju lasta poole aastaga timmitud vormil kaotsi minna ning varustust jätta keldrisse roostetama:)

    VastaKustuta
  12. Tomm - las koerad hauguvad, karavan liigub edasi! Hoian pöialt!
    10,5 km on (kahjuks) jah edasi-tagasi. :) Mul kulus 1 h 10-20 min, olenevalt tuule tugevusest.

    VastaKustuta
  13. Aitäh kõigile heatahtlikele. Anonüümsele vastan 8. augustil kella 19 paiku, mis siin enne ikka panuseid teha, see pole loto!

    VastaKustuta
  14. Kui sa Tomm suudad rattarajal hoida keskmist kiirust vähemalt 30km/h, siis see on väga kõva tulemus. Jooks saab sul väga raske olema, kuna jooksutrenni oled suht tagasihoidlikult teinud tõesti.
    Pühajärvel näeme (ise meeskonna arvestuses rattarajal).

    VastaKustuta
  15. Huvitav komme kõigest öeldust negatiivne iva välja koukida(nagu P.Pullerits kes isegi heas nõuandes vaid enese pihta suunatud kriitikat näeb :))

    Tom saab kahe esimese alaga oivaliselt hakkama kuid see mis hakkab toimuma viimasel 2-3 tunnil ei pruugi enam olla fun.

    anonüümne 14:58

    VastaKustuta
  16. Esiteks, Anonymse jutu järgi ma ei tohikski/saakski osaldes, kuna alustasin nö treeningut alles juuli algul, ehk võistluseni oli vähem kui 30 päeva ja selle treeninguga ma ennast ajalimiiti ei suru.

    Teiseks, tahaks näha võistlejat, kes lõpetades on nii fanni täis, et läheks teeks kohe ühe bowlingu. Arvan et 50% lõpetajatest variseb varem või hiljem murule, kuna pingutasid üle. Ja triatlon ei saa olla oma ajalimiidiga kunagi kellelegi fun, st ilma pingutamata läbijooksmine...
    See on minu algaja arvamus ja selliste meeste pärast ma tavaliselt üritustest osa võtangi ja üritan tõestada, et hea varustus pole argument.. ;)
    Jaksu kõigile

    VastaKustuta
  17. salmiakki , kui saladus pole ,palju ise arvad keskmiseks saama???

    VastaKustuta
  18. Kuskil 31-32km/h loodan sõita, alla 30km/h oleks pettumus.

    VastaKustuta
  19. 31-32 on väga tubli tulemus ma arvan. Minu lagi sellel ringil oli 28,5 ja seda ka ilma selle Mäe tänava tõusujätkuta, mis nii kenasti sisse planeeriti :).

    VastaKustuta