Otsing sellest blogist

laupäev, 1. august 2009

VÕISTLUS ELVAS



Esimene võistlus on seljataga. Ohhohohohohoooooo ma ütlen Teile! Igavene mõnus on. 750 m ujumist, 20 km ratast ja 4,5 km jooksu. Seda võib nimetada kontrollstardiks enne Pühajärvet. Igal juhul olin kenasti kell 13:30 stardis ja isegi veidi elevil, et mitte öleda nats närvis (tõmbasin esimese hooga trikoo valetpidi selga). Enne seda oli läinud rattakumm katki (enne starti), aga õnneks on mu treener Ain-Alar Juhanson kuldsete kätega ning ma pakun et u 4 minutiga oli see väljakutse likvideeritud.



Jooksime stardihüüde peale vette ja ujumine läks lahti. Hoidsin ennast u 4 ritta ja püüdsin siis ääre poolt läheneda poidele. See oli ilmsege viga, sest suures summas ja rapsimises sain ma kõigepealt kelleltki jalaga näkku :) Mitte Chuck Norrise pöördega löögi, vaid kogemata ujudes väikse laksu vees. Valus eriti polnud, aga korraks lõi rütmi ikkagi segi ja tõmbas hoo maha. Aga ega siis sellest ei lase ennast üks triatleet segada, ujusin muudkui aga edasi. Tulin veest välja ma usun umbes 50nendana või kusagil seal. Ning kogu võistlus mul nendel kohtadel kulgeski. Kokku oli võistlejaid 58 või 57, nii et mitte esimeses pooles te ei leia mu nime!

Aga edasi, ujumine võttis natukene ootamatult läbi. Ning ma ei saaks öelda, et ma oma ujumise tulemusega rahul olen. Pigem vastupidi. Vahetusala läks kiiresti ning ratta seljas tundsin ennast märksa tugevamini. Aga ikkagi oli ka ratta algus kehv - keskmine kiirus ei tahtnud sugugi tõusta üle 26 km/h. Kokku oli sõita 20 km ning 5 km ma leidsin ennast, võtsin kokku, sain hingamise paika ja kohe tõusis ka keskmine esmalt 30km/h peale ning mingist hetkest lasin juba keskmisega 36, 37 km/h - mis minu meelest on tubli.

Kui rattalt edasi jooksmisele läksin, sain teada uue nõksu. Nimelt tuleks tossupaelad kinnisiduda enne vahetusala ning rattalt jooksule üle minnes lihtsalt tossud jalga tõmmata. Nii võidab 30 sekundit.

Mõistagi ma pelgasin jooksu kõige enam, aga välja tuli selline huvitav nüanss, et jooks oli vaat et kõige parem minu tänastest aladest. Keskmine kiirus jooksus 10km/h, viimasel ringil ka väikene spurt - nii et täitsa üllatavalt oli jooksmine väga hea.


Kokkuvõttes 54 koht - 1 tund ja 28 minti kõikide alade läbimiseks kokku, protokolliga saab tutvuda: http://triatlon.ee/docs/tulemused/2009/elva_tri/st3_yld.pdf

Enesetunne suurepärane, väsimusaste väike ja tuju hea.

Tahan veel esile tõsta inimesi, nii triatleete kui sellega seotud inimesi ja pealtvaatajaid. Uskumatu toetus ja sõbralikkus on see, mida ma Elvas tundsin ja kogesin. Tahan kõigile öelda südamest suur tänu. Olen liigutatud!

Eriti suur aitäh muidugi Juhansonide ja Salumäede perele ning Triin Luhatsile, kes oli vapralt raja kõrval ning kelle tehtud on kõik need kaunid pildid, mida on nii tore illustreeriva materjalina kasutada. Pühajärve triatlonini jääb täpselt nädal.

18 kommentaari:

  1. Tere Toomas jälgin sinu päeviku suure huviga, nagu veenelased rägivad " glavnoe ne pobeda, a utsastie", sa oled väga tubli ja ma soovin sulle edu, jõudu ja head hingamist.
    Kahjuks Museumi meeskond ei saanud kokku ja ma tulen nagu vattaja. Kuid kindel on see et sa oled inemisi pannud rohkem sporti tegema, üks nendest on mina.

    VastaKustuta
  2. No mis meie siin enam targutame, mees näitas oma tegudega, kuidas on trenni tehtud.recpect

    VastaKustuta
  3. ave ütles...
    Tubli Toomas! Ootan põnevusega Pühajärve triatlonit ja huvitav oleks teada millised on sinu plaanid edaspidiseks. Igatahes hoian sulle pöidlaid peos.

    VastaKustuta
  4. Super! Õnnitlused eduka soorituse puhul ja edu Pühajärveks!

    VastaKustuta
  5. Väga tubli! Inimene suudab! Ja palju õnne esimese triatloni puhul! Jõudu ja jaksu Pühajärveks!

    VastaKustuta
  6. Tubli, hoian nädala pärast pöialt :)
    Valdo

    VastaKustuta
  7. Vaatamata sellele, et nädala pärast oleme Pühajärvel mõneti justkui konkurendid, hoian Sulle mõlemat pöialt. Inimene igal juhul suudab ja Sina seda kindlasti! Edu. Margus

    VastaKustuta
  8. Tubli igatahes, hoian sulle ka pöialt. Võrdlen siin oma Valga triatloni aegu huvi pärast, ujumises oled ikka väga kõva (või õigemini ise ei oska ma ujuda), aga jooksmises oled 8 kuuga saavutanud tiba kehvema vormi kui ma 2,5 kuuga (me kaalult ja pikkuselt suht sama masti, seega hea võrrelda). Niiet hoia jõudu viimase ala jaoks päris kindlasti.

    VastaKustuta
  9. Tubli, Tom!
    Pühajärvel näeme :)

    Gaspar
    P.S. Jooksudistants oli Elvas 4,8km

    VastaKustuta
  10. Just, oleks Tomm ka 5km pidanud jooksma, oleks ajavahe tiba suuremgi tulnud.

    VastaKustuta
  11. Nonii Tom, tehtud!

    Vaatan siin aegu ka, pole paha nii vana mehe kohta! Oled trenni teinud küll.

    Kas sa nüüd saad pihta mis ma ühes oma varasemas kommentaaris mõtlesin, kui ma ütlesin et esimese otsa mehed ei tundud inimestena ning keskmine triatleet on nii pagan heas vormis et seda on raske uskuda?

    Ujumisest rattale üleminek on ka minule kõige valusam, esimesed 5min ei suuda kuidagi oma jalgu "üles leida", edasi läheb juba libedalt.

    Rattast jooksu peale minek on ka huvitav, esialgu on põlvetõste, pärast läheb samm paremaks.

    Pühajärve emotsioon saab olema veel kümme korda võimsam, kuna rada on pikem, raskem ja 15km peal jooksus on kõigil juba füüsiliselt valus.

    Hästi tehtud, Pühajärvel näeme, raisk!

    VastaKustuta
  12. Heiki ütleb:
    Jeee!!! Väga tublilt tehtud Tom!!! Natuke veel ja sa võid alustada juba treeninguid täispikaks Hawaii Ironmaniks 2010 :) Oled hiiglma tubli tõepoolest! Respect!

    VastaKustuta
  13. No nii. Ka mul siis see Elva üritus läbitud. Hea meel on, et lõpetasin ja veel suurem hea meel on siiski suutsin jooksus Tomist mööduda, sest kui aus olla, oli mul kaks eesmärki: 1)lõpetada ja 2) oleks extra boonus kui Tomist mööda saaks ;)
    Aga minu jaoks oli samuti ujumine raske. Ja sealt edasi rattaga sõitmine. Esimeste km-ga tegin ka ilmselt pumbale sutsu liiga, aga samas ratta lõpp oli juba hea.

    Ja veel: Tom sa olid 28 oma vanusegrupis ja teenisid auga välja väärtuslikud 7 silma ;)

    Ning sinu võit innustab mind siiski vägagi osalema Pühajärvel !!!!

    VastaKustuta
  14. paistab, et inimene tõesti suudab
    veenda ka teisi, et tahtmine ja pealehakkamine viib tulemusteni - hoolimata triatloni kohast, mis sul tuleb, olen saanud suure laksu toitu oma vaimule - ehk hakkan isegi varsti väikest triatloni proovima.
    Edu sulle ja su kaasmeeskonnale!

    VastaKustuta
  15. Nikita peaasi tule kohale, ja ära Sa ujumist jäta, aasta pärast tahan ma Sind ujumises võita!

    Mait - tore oli Sinu ja Su perega tuttavaks saada! Sinu nõuannatest oli kasu!

    Aitäh Ave - plaanin kindlasti edasi tegeleda spordiga, vähemalt praegu - enne Pühajärvet. Aga eks pärast seda vaatan mis ja kuidas täpselt.

    Tänan, Evelin!

    Mary Jane, inimene suudab!

    Valdo, pöidlad kuluvad igal juhul Pühajärveks ära!

    Margus - konkurendid või mitte, aga igal juhul on hea meel ühel rajal Sinuga olla!

    Salmiakki, üritan jooksus Sulle järele jõuda, ent 10 km/h on minu jaoks täna täiesti hea tulemus. Äkki Sa lihtsalt oled jooksus tublim?

    Gaspar, tänan!

    Märten, Pühajärvel näeme, raisk!

    Heiki, ma katsun enne Pühajärvega ühele poole saada, siis unistan edasi :)

    Pikantne Rosmariin, mul on hea meel, et mind võitsid. Sul oli powerit rohkem sees selgelt jooksus, sellepärast läkski nii hästi. Proovime Pühajärvel uuesti!

    Anonüümne aitäh ning kindlasti proovi triatloni, on olemas oht, et see hakkabki meeldima...

    VastaKustuta
  16. Hakkasin sinu blogi lugema alles nädal tagasi ja ei saanud enam pidama, lugesin kõik kohe algusest lõpuni läbi. Väga lõbusalt ja lahedalt kirjutad. Ise läbisin Kõrvemaa triatloni ( see 10% 350m ujumist, 22 ratast, 4km jooksu) ja päris raske oli, jooksu asemel lonklesin edasi, aga olin vähe trenni teinud ka, aga kui loen, et inimene teeb trenni ja areneb nii palju edasi, siis tekkis kohe motivatsioon, et peab ka ikka asja korralikumalt käsile võtma.
    Oled väga tubli, kindlasti hoian sulle pöialt.

    :)

    VastaKustuta
  17. Hoolimata, et andsin samal ajal Tudu ürgmeeste triatlonil etenduse - läbisin isikliku rekordiga, olid mõtted päris tihti Elvas - Kuidas hr. Luhatsil läheb!? Olen väga rõõmus, et eksperiment jätkub ja ootan õhinal laupäeva. Ise jään siiski tagasihoidlikema kogustega distantside juurde, ehk mõni harrastajate lust sel aastal veel - vaatasin, et saarlased korraldavad midagi! Eelkõige tervist ja tarkust Teile soovides!

    VastaKustuta
  18. Tublid tulemused, pole midagi öelda! Ei tasu vaadata nii, et koht on viimaste seas, vaid pigem seda, et nullist alustanu on suutnud päris mitmele mehele ära teha.
    Oleme just samal ajal Lõuna-Eestis tiirutamas ja tuli kole tahtmine minna raja äärde pöidlaid hoidma. Võistlusrajal kohtume, raisk!

    VastaKustuta