Otsing sellest blogist

pühapäev, 15. veebruar 2009

19 TREENING: SOLIDAARNE KEPING TARTU MARATONIGA

Mu treener - triatleet Ain-Alar Juhanson läbis täna ilmselt Tartu maratoni. Kuidas tal läks, seda ma veel ei tea. Samuti tundub mulle, et Tartu maratoni läbisid ka Priit Salumäe, Mihkel Mardna ja veel mitu sõpra, nii et kummardus kõigi nende eest, kes olid tublid ja Lõuna-Eestis täna rassisid.

Mina ei olnud nii tubli. Käisin oma väikesel kepingul ja mõtlesin kõigi peale, kes maratoni sõitsid. Tegelikult on see Tartu maraton hiiglama vägev võistlus, isegi olulisem kui suusatamise MK etapp - sest see kaasab hästi paljusid amatöörsportlasi. On tõeline tervisespordi lipulaev Eestis ning kogu see möll seal on seotud positiivsete emotsioonide, värskuse, karguse ja tublidusega. Kunagi tahaks kindlasti ka Tartu maratoni läbi sõita - aga täna veel mitte, pole selleks lihtsalt füüsiliselt valmis. Minu eesmärk on ikkagi ennekõike seotud triatloni ja suvega - kuigi koht on sama. Lõuna - Eesti.

Kepingust polegi eriti midagi pajatada. Eriti ei olnud täna mus sellist värskust, kuulasin Ivan Orava pajatusi Andrus Vaariku esituses ja muudkui kõndisin. Kui mingeid tähelepanekuid teha - siis pidi hiiglama kiiresti kõndima, et pulss tõuseks üle 120 - mis oli tegelikult veider, sest veel mõni nädal tagasi oli tegemist, et pulssi alla 130 hoida. Ju ma olin täna õhtul selline külmavereline tüüp siis lihtsalt.

Hoian Teile algavaks nädalaks pöialt.

3 kommentaari:

  1. Kui sa ei viitsi nii kiiresti kõndida, siis lihtsalt otsi vähe mägisem rada :) Jõudu ja edu

    VastaKustuta
  2. Selline tähelepanek, et vaid nädalalõppudel end liigutades, on laupäeval sama ajaga sama rada läbides pulss 10-20 lööki kõrgem kui pühapäeval.

    VastaKustuta
  3. Suhteliselt madalam pulsisagedus võib olla tingitud väiksest väsimusest või siis paremast ökonuumsusest. Muidugi juhul kui rada ja kiirus treeningul enam vähem võrreldavad olid. Ise pakkuks, et tegu võib olla vabalt treenituse tõusuga, sest oled juba paar nädalat harjutanud. Pealegi alles treenima hakkates on progress suurem ja see paistab kaugele!
    Tervitades Ain

    VastaKustuta