Otsing sellest blogist

laupäev, 20. juuni 2009

83 TREENING: TUUL TAHTIS SOOME PUHUDA

Täna oli kõige kõvem tuul, millega ma trenni olen teinud. Trenn oli rattasõit ja väga auväärses seltskonnas. Priit Salumäe ja Margus Püvi olid täna minu kaaslased. Kui keegi ei tea juhuslikult, kes need mehed on, siis tuleb vaadata seda linki. Seega ma sõitsin koos kõrbekuningatega, mis tähendab et mul väga vedas.

Nii, aga kuivõrd oli meeletu tuul, siis me Suurupisse täna ei läinud vaid mõõtsime kilomeetreid Kakumäel. Väntasime tund nelikümmend-viis, keskmise kiirusega 27 km/h - mis tuule tugevust silmas pidades on minu meelest väga tubli kiirus. Distantsiks tuli 47 km ja tippkiirus oli ka kusagil 47/48 km/h. Mis tegelikult pole ju midagi märkimisväärset - silmas pidades seda väikest nüanssi, et Saaremaa velotuuril oli mõnedel meestel selline keskmine kiirus. Vat aga minu jaoks, on see ikka kiire küll. Eriti kui võtta, et see tuli sirgel, mitte mäest alla sõites, sest eriti suuri mägesid nagu me teame Kakumäe kandis ei olegi.

Nii, aga rattasõit on kõva. Isegi tuulega meeldib see mulle. Naljakas värk - kuidas vahel leiad elus mõne spordiala siis kui ise oled juba 30. Oleks ma n. rattasõidu enda jaoks avastanud kasvõi 20 aastaselt, oleks ilmselt ka võistlemas käinud ja ehk midagi saavutanudki.. Samas tol ajal tegin ma korvpalli ja mõtlesin, et ehk on korvpall ikkagi see, mis minu jaoks parim sport on. Täna ma saan üsna selgelt aru, et see oli mahavisatud aeg. Kahju mul samas pole. Ju see oli millekski hea ka. Igal juhul ei keela praegu kolmekümnesena keegi mul sõbralike tüüpidega veeremas käia ning kilomeetreid koguda. Hea on ja mõnus ka. Kahju, et ma ei saa Teile seda tunnet täpselt edasi anda, mis rattasõiduga tekib. Aga kui veidi püüda, siis kujutlege sellist pilti. On suvi, soe. Sõidate autoga, millel on katuseluuk - panete pea katuseluugist välja - tunnete kuidas tuul sasib Teie juukseid (eeldusel et teil need on). Soe tuul paitab, silmad muutuvad natukene vesiseks ja korraks on selline tunne, et suudate lennata. No parem muidugi kui te istute kõrval, ohutum. Teine variant - kui olete kunagi unes lennanud - siis maanterattaga sõitmine meenutab veidi seda lendamist.

Oluline on siinkohal eristada ka maanterattaga sõitu maastikuratta sõidust. Maastikuratas on tore, aga see ei anna edasi parimat, mida jalgrattal inimesele pakkuda on. Alles maanteratas on see, mis avab õiged tšakrad kui neid nii võib nimetada. Igal juhul kui keegi täna mõtleb, mis ratast omale osta, siis mina soovitan maanteratast, mõnuaisting on sellega tugevam.

Tahan õnne soovida ka kõigile tublidele HWX tiimi poistele, kes Saaremaa velotuuril käisid ning head tulemused saavutasid. Eriti Virgole, kes tegi seal seekord parema sõidu kui kunagi varem. Äge!

8 kommentaari:

  1. Tere jälle:)

    Ega sa ei oska öelda, mis pulsi sagedusel sa jalgratast teed?
    Tahtsin veel öelda, et 27km/h keskmiseks on ikka päris karm kiirus. Näiteks mina pole elusees keskmist üle 23km/h punnitanud. Mul pole küll maanteeratas, kuid on hübriid, vähemalt nii seda nimetakakse. Olen mina vilets või on tõesti rattal ja rattal nii suur vahe? Mul pole veel olnud au maanteeratta sadulas istuda, seega ma ei oska seda hinnata. Ehk sina oskad?:)

    VastaKustuta
  2. Mina unistan, et saaks üldse rattagi, mis siin maanterattast rääkida :) Aga kuna pole hoida kuskil siis unistuseks vist jääbki, ehh ohh. Samas võib jälle loota, et maal parandatakse "kokukas" ära ja siis saab kimada.

    VastaKustuta
  3. Tere Kristjan, seda kiirust peabki lihtsalt hambad ristis tõstma kogu aeg. Hybriidiga on täiesti võimalik samuti kiiremini sõita. Mul sõber Hannes sõidab samuti hybriidiga ning väga kiiresti. Pulsi sagedust ma enam eriti ei vaata. Teen tunde järgi rohkem. Aga maanteka asjus - kunagi hybriidilt maanteka peale üleminek on kindlasti lihtne ja ma usun et kui Sa ära proovid siis ise otsustad - sest eks see natukene individuaalne on ka...

    Maris - ratast saab hoida ka n. korteris :). Ja kokukas on väga soliidne velo minu meelest. Mu õde sõitis kokukaga väga pikalt - kuni see Tallinna Ülikooli eest ära varastati, mis on haige. Sest tegemist oli 30 aastat vana rattaga, mis oli üleni roheline...
    Tomm

    VastaKustuta
  4. Tomm, ära põe, saad ka 30-selt võistelda veel küll ja küll. :)
    Ja üks mäekene seal kakumäe ringil siiski on, ükskõik, kumba pidi sõita. :)
    Mu meelest maanteerattal on ainult üks nõrk külg - sellega peab sõitma autoteel, mootorsõidukite kõrval - riskid suuremad. Aga mõlgutan ise ka mõtteid, et äkki järgmisel kuul ikkagi maanteekas ära osta. Siis ehk satume samadele radadelegi.

    VastaKustuta
  5. Toomas, sa peaksid mõnikord ka üksinda sellise pikema otsa ette võtma. Soovitavalt kohas, kus pole teisi jalakäijaid.

    Maanteka seljas on siis täielik meditatsioon, vaatad paljudele asjadel uue pilguga. Sina, ratas, tee. Ja kõik. Lihtsalt sõidad. Proovi, hoopis teine kogemus kui sõpradega veereda.

    VastaKustuta
  6. Ma ei tea, kas sa pole suurem asi kirjamees, aga kunagi kirjeldasid sa mulle seda rattasõidu fluidumit hoopis eredamalt ja värvikamalt. Lillelõhn, ärapeidetud nõukaaegsete suvilarajoonide arhitekruur, linnulaul ja kõik muu oli nagu 3D pildiga silme ees, kujuteldavatest lõhnadest, päikesekiirte paitustest ja tuule saginast kõrvade ümber rääkimata. Kui sa nii jätkad, istun minagi kord ratta selga. Ainult et kiirused mind ei huvita.
    Tubli oled Tomm. Respekt eksole.
    Ivo Pekinägu

    VastaKustuta
  7. mul teiselt alalt kysimus just. vb ka keegi teine oskab nõu anda.
    nimelt teema - kepikõnd.
    kui raske on õiget stiili omandada - vastaskäsi-vastasjalg. ysna raske on kätega nii kiirelt töötada, kui tempo on suur? eriti kui toetuspind on suht ebayhtlane või kõva?
    täna oma elu esimest kepikõndi tehes tekkis just see kyssa, et suht raske oli kätetempot hoida kõndides 7.30-7:50min/km vahel kiirusega, kui kiirus oli suur. või vb oleks pidanud kepid lyhemad olema tsuti?
    ausalt öeldes oli raske käsi taktis hoida ka aeglasema kiirusega - vajab see väga palju harjutamist?
    igatahes ma tundsin et käte õige liigutamine andis palju juurde kiirusele ja tempo tõusis koheselt aga läks ka sassi, kui kiirus tõusis. nii et koguaeg olin nac puntras endaga :D

    VastaKustuta
  8. Mis mõttes JUBA 30?! Alles, Tomm, a l l e s! Jaksu treenimisel ja head jaani :)

    VastaKustuta