Otsing sellest blogist

neljapäev, 9. juuli 2009

90 TREENING: KUI TRIATLON OLEKS TÄNA, SIIS VÄHEMALT UJUMISES MAHUKSIN AJANORMI SISSE

Tänases treeningus ei olnud ma eriti tugev. Pean silmas seda, et on trenne, mis kulgevad märkimisväärse sisemise kindluse ja hea toonusega. Ning on trenne, mille käigus mõtled et küll ma olen ikka vilets. Täna oli see teine treening.

Aga enesetundele ja sisemisele ohkimisele vaatamata oli treeningeesmärgiks 2,5 km ujumist. Ning täpselt nii pikalt ma ka ujusin. Kõigepealt 100 m sissejuhatuseks konna. Seejärel 400 meetrit soojenduseks. Ja pärast 400 m ujumist, jõudsin arusaamisele ja tundmusele, et tahan vaatamata oma nigelale entusiasmile, proovida, kas 1900 m ujumist tuleb ära ning kui tuleb, siis kas mahun ka ajalimiidi sisse (ajalimiit Pühajärve triatlonil on 1 tund ja 10 minutit) Täna ma oma meelest sellise õige ujumisrütmini ei jõudnudki. Kogu aeg oli mingeid puudujääke jne. Aga kõigele vaatamata ujusin ma triatloni distantsi 1,9 km ära 51 minutiga. Ilma kordagi puhkamata, ilma vahepeatusteta, ilma prille kohendamata jne. Puhtalt ja järjest 51 minutit. Need ei olnud küll kerged minutid, aga sellele vaatamata on praegu üsna hea tunne. Annab nagu lootust või nii.

Päris treeningu lõppu lasin veel 100 meetrit konna väga aeglaselt ja rahulikult. Nimelt lubasin endale viimasel krooli 100-l meetril millegi pärast spurdi, mis tegelikult pole hea idee kui triatloni teed ning 90 km ratast ja 21 km jooksu veel ees on, aga ilmselt tänase treeningu kontekstis keegi mulle seda pahaks ei pane.

Säherdune treening siis täna ning mis positiivne, pool päeva on veel ees :)

13 kommentaari:

  1. Kuidas tunne pärast oli, kas läheks sõidaks 3h ratast otsa?

    VastaKustuta
  2. Tulemus teeb rõõmu :)
    Valdo

    VastaKustuta
  3. Muide, on endalgi hakanud kummitama idee, et võiks osa võtta sellest Pühajärve triatlonist.
    Hea on see, et olen praegu hullult tahtmist täis. Kehvem lugu on sellega, et tõsisemalt ujusin viimati vist aprillis ja jooksmisega ÜLDSE alustasin juuli algul ja kogu see üritus algab juba vähem kui kuu pärast....
    Aga Sinu Blogi süstib mulle millegipärast miskit enesekindlust, et olen siiski selleks suuteline....

    VastaKustuta
  4. Märten - tunne kusjuures oli selline just - natukene oleks juua tahtnud, muud ei midagi.
    Aitäh - Valdo.
    Pikantne Rosmariin - ma arvan et suuremalt jaolt loeb ikkagi see kas enesekindlus on ja distsipliin. Muidugi, natukene peab treenima ka - aga praegu on ju kuu aega veel ees, nii et kui 5 korda nädalas treenida, usun et suudad ka. Ma olin lihtsalt jaanuaris vähe tagasihoidlikus sportlikus vormis, et mitte öelda nigelas, sellepärast tuligi ennast nö kõigepealt enam vähem vormi ajada. Aga proovida vähemalt ju ikka võid ja kui ei jaksa kõige pikemat distantsi, tee lühemgi. :) Tomm

    VastaKustuta
  5. Kes kõiki 3 ala teha ei jõua/oska, siis Pühajärvel on ka meeskonnavõistlus, leidke omale 2 kaaslast teisi alasid tegema ja saabki osaleda. Omal tiim koos ja vaja vaid ära regada. Soovitan :).

    VastaKustuta
  6. Hakkab looma. Tegelikult on tubli saavutus, sest kui varem nii pikalt ujunud pole, siis on iga järgnev 100 kogudistantsil raske tulema. Kuid kui see on tehtud, siis on see puhas töövõit. Teine lugu on muidugi avavees ujumine ja veelgi hullem teha seda konkurentidekarjas. Oled sa avavees ka juba ujunud/treeninud? Ja kas on plaanis ka enne Pühajärvet mõni "katse"võistlus teha? Jõudu soovides,
    Margus

    VastaKustuta
  7. Ei tahaks küll pealetükkiv olla, aga kas Te teete trenni alati üksi? Siiamaani olen alati üksi rassinud ja puudub sisuliselt võrdlus, kui palju ma parasjagu kehvem olen teistest. Tundub et siin olijad on üle keskmise vormis. Nii et kui saladust ei tee, kuna te näiteks ratast sõkute, tuleks ka hea meelega...
    Teiseks, huvitab kuidas võistluse aegu toidu ja energia manustamisega on. Seega, oleks äärmiselt huvitatud vestlema kellegagi, kes varem säänsetel võistlustel osalenud....

    VastaKustuta
  8. Ka söömist/joomist tuleb trennis proovida. Kusjuures on soovituslik teha nö. peaproov, kus siis täpselt samamoodi kui võistusel toitumine.

    See on muidugi individuaalne, aga palaval ilmal Paides püoolpikal jõin ma ära rattal 4 liitrit spordijooki. Jooksu ajal jõin vast 1,5-2 liitrit juurde.

    Mõnel inimesel magu tahket ei kannata, need neelavad energiaks geele. Mõni suudab ka batoone süüa. Mõni haukab snikersit, teisele meeldib kokakoola. Puhas katsetamise värk.

    Vormi kohta, avastasin mina ja avastab ka Toomas, et üle keskmise vorm triatleetide hulgas on ikka maru vilets. Seega trenni trenni trenni. Aga poolpika läbimine on võimas, tulge proovige muidugi!

    VastaKustuta
  9. Kas sa kavatsed Pühajärve triatloni ka sedasi läbida, et alguses ja lõpus ujud konna või terve distants krooli? ;)

    VastaKustuta
  10. Panime Pühajärve Triatloni Facebook'is asuvasse foorumisse ka võimaluse endale tiimikaaslaseid otsida. Äkki on kellelegi abiks. Pühajärve Triatloni kodulehel uudiste all on link olemas.

    VastaKustuta
  11. Pikantne, kui Tallinnas treenin taas, siis annan märku, praegu puhkuse aeg ja treeninguid igal pool laiali. Aga osale kindlasti.
    Märten - täna sain rattas shokki, olin nõrk!
    Tanza - kui ma ujusin 1,9 km järjest, siis seal hulgas ma konna ei ujunud, ainult krooli. kavatsen ujuda terve distantsi krooli, aga kui tekib mingeid jamasid - vaja kohendada prille, vett läheb kurku jne siis ma ei välista paari lüket krooli :)
    Tomm

    VastaKustuta
  12. Tomm, ma ei tahtnud üldse õel või ülbe olla. Eestis on lihtsalt tase selline kõva. Keskmine harrastussportlane laseb metsa vahel sörki või veereb rattaga. Keskmine mees aga joob lihtsalt selle asemel õlut. Juba triatloni jaoks treenimine on klass omaette.

    Lihtsalt see, kui rajal olles näed, kuidas esimese otsa mehed liiguvad avab su silmad. Suu jääb lahti. Nagu nad polekski inimesed.
    Meie, harrastajate, ülesandeks on rajal oma parim anda ja nautida seltskonda, võistlust ning, loodetavasti, ka ilma.

    Jõudu sulle ja vaata et viimase nädala enne triatlonit puhkad ka pisut!

    VastaKustuta
  13. Märten, kõik chill ja tänud Sulle nõuannete eest. Need on abiks. Kujutangi ette, et seal triatlonil jääbki mul suu alguses üsna lahti. Igal juhul on praegu veel viimane kuu aega treenida ja plaan on üsna tõsiselt teha, aga katsun vahetult enne lahingut veidi puhata ka ikka ;).

    VastaKustuta