Otsing sellest blogist

reede, 31. juuli 2009

103. TREENING: 1400 M TÜHJA KÕHUGA

Kui Teil on mõni treening selline, kus tundub, et üldse edasi ei lähe ja oled vilets - siis tasuks järele mõelda, kas korralikult lõunat sõite? Mul oli eile selline päev. Ma mäletan väga täpselt, et lõunale minnes nagu väga isu polnud ja jõin ühe kohvi ja sõin rosinasaia. Ning oligi õhtul ujumas tulemus käes. Nõrk. Edasi ei lähe, ujud ujud aga kuhugi ei jõua. Okei, ehk nüüd päris nii hull see asi ka ei olnud, aga tuntav vahe on sees - kas teed korraliku lõuna pealt trenni või korraliku hommikusöögi ja olematu lõuna pealt. Korralik toitumine on tähtis ja rohkem ma endale sellist mittesöömist ei luba, söön kasvõi hambad ristis natukene suppi vms.

Aga treeningust. Treeningplaan, nagu ma paar postitust tagasi juba kirjutasin, näeb ette koormuste langemist. Ning seda kuni Pühajärveni välja. Kõik distantsid on tavalisest poole lühemad ja kergemad. Täna on näiteks üldse puhkepäev, aga see on ka mõistetav, sest homme on Elvas kontrollstart.

Kummaline oli ka see, et kui oled viimased paar kolm nädalat ujunud järvedes või avaveekogudes, siis tagasi basseini minna on ikka ülimalt raske. Järves ujumine on minu meelest lihtsam. Vesi on oma koostiselt ka teine ja kuidagi sõbralikum, kui vee kohta nii üldse öelda võib. Eriti mulle muide meeldibki Pühajärve vesi - võib-olla see on ainult minu ettekujutus, kuid mulle tundub, et see on hästi puhas. Teine asi on muidugi ka kombe. Kui harjud kombega kenasti ära, siis kombe pealt ujumispükste peale tagasiminek on umbes selline nagu maanterattalt baigi peale minek. Kui oled ikka harjunud maantekaga kilomeetreid mõõtma ja pead sama järsku tegema baigiga (pean asfaldil sõitu silmas), siis on vaks vahet sees.

Nii, aga tänaseks kõik. Homme kirjutan õhtul sellest, mis Elvas sai. Igal juhul ei oska praegu midagi eriti karta. Võitma ma ei lähe ja kaotada pole mul ka midagi. Nii et saab siis näha - milline mu elu esimene triatloni võistlus tuleb. Ma palun ette vabandust kui ma Teile juhuslikult tere ei ütle - sest ma kahjuks kõiki toredaid inimesi nägupidi ei tea, kes siia kommenteerinud on või kes blogi loevad. Aga igal juhul, kellega koos rajal oleme - siis soovin Teile edu ja hoian pöialt, et kõik hästi läheks!

7 kommentaari:

  1. Loodetavasti läheb sul seal kõik hästi ja saad vajalikke kogemusi. :)
    Soovitav on mõttes enne võistlust ja enne iga ala lõppu läbi käia järgnev tegevusplaan.. a'la: tulen ujumast, sisse pean minema sealt, mu asjad on kohas x, seal kõigepealt viskan prillid ja kombe maha, siis riietun (kui vaja), panen kiivri pähe, võtan ratta, jooksen - kuhu pean jooksma, kust võib peale astuda ja väntama hakata. Samamoodi peale ratast - kus on sissepääs, kus on väljapääs jooksurajale.. mitu ringi vaja teha? loen ringe, et sassi ei läheks.. jne. :)
    Esimesel korral võib segadust omajagu olla, enneta. :)
    Jälgi siis, et ratta l6pus kerid rahulikumalt ja kui vaja, siis joo ka veel.
    Edu!

    VastaKustuta
  2. Tänud Peep! Hea nõuanne, olen juba natukene nüüd elevil ka! Tomm

    VastaKustuta
  3. Ujumise ajal on ehk kaval jälgida ka seda, et uju pigem välisserva peal.
    Kui sa kogu tsumfti keskel ujud, siis on jube keeruline, kuna ruumi pole, tempo ei sobi ja seoses sellega pole endal vöimalik normaalselt ujuda, rytm ja hingamine on kohe sassis.
    Kui pundi välisservas ujud, siis ujud kyll natuke pikema maa aga mis pöhiline, saad oma rytmis ujuda ja see kaalub iga kell pikema distantsi yles.

    VastaKustuta
  4. Jutt õige. Hoia esialgu natuke tahaserva, seal keskel on "pesumasina efekt" ja see on kogenematule päris karm kogemus :)

    Nagu enne öeldud, mõtle kodus vahetusalad detailselt läbi, võid isegi kalipso selga panna ja korra läbi mängida:
    1) kalipso maha
    2) numbrivöö üll
    3) kiiver pähe
    4) kingad jalga
    5) ratas välja ja minek

    1) ratas ära
    2) kiiver ära
    3) kingad ära
    4) tossud jalga
    5) numbrivöö ette

    Paar korda tee läbi, et endal kõik selge oleks, siis ei teki paanikat vahetusalas. Üks asi veel, veest tulles võib pea ringi käia, sel puhul istu maha ja tee kogu vahetusala istudes. Tasakaalu hoida püüdes kaotad aega.

    Rattas pane nii kuis jõuad, 20km on piisavalt lühike distants, seal pole vaja tagasi hoida, ainult enne lõppu lase natuke kergema käiguga ja keri ennast lahti.

    Jooksus sama asi, võta selline tempo, millega sa ennast kinni ei jookse ja hakka vaikselt kruvima. Kui tempo läheb nii kõrgeks, et endal hakkab juba kergelt vastik, oled 5km optimaalse saavutanud ja siis ainult kannata!

    Rattal kindlasti joo, isegi kui janu pole, jookuks tuleb natuke alla koguda.´

    Igal juhul edu ja kannata siis mõnuga. Oluline veel, naudi võistlust ja finišis aja suu kõrvuni. Esimene on eriline!

    VastaKustuta
  5. Üks nipp veel, mis meelde tuli, seoses ujumismütis ja ujumisprillidega. Kui kalipso on veel seljas, võta prillid ja müts ühte kätte ning siis kui sa käed varrukatest välja tõmbad, jäta müts ja prillid kallipso varrukasse.
    Siis ei pea pärast taga otsima ja võidad kõva 2 sekundikümnendikku ;)

    VastaKustuta
  6. Näed, kenasti lõpuni saanud
    http://triatlon.ee/docs/tulemused/2009/elva_tri/st3_yld.pdf

    VastaKustuta