Otsing sellest blogist

teisipäev, 9. juuni 2009

76 TREENING: TREENING PÄRAST VÄSIMUST

Te olete olnud nii väsinud, et ei jaksa oma kõrvu ka kanda? Kindlasti olete. Kõik on. Ma olin eile. Päev lõppes veidi enne kella 23 ja oli u 4 selline päev järjest. Reedel ma veel mõtlesin, et esmaspäeval teen trenni. Esmaspäeval sain ma aga väga selgelt aru, et kui ma trenni teeksin, siis ma saaksin tõenäoliselt a) mõne vigastuse või b) jääksin trenni käigus magama. Kui on eriti suur väsimus ja magamatus, siis hakkavad isegi vahel liigesed valutama ja käivad külmavärinad. Siis tuleb palju juua ja korralikult süüa. Läheb lahedamaks, aga päris klaariks muidugi ei löö enne kui magada saab.

Täna tegin kõik tasa. Ujusin 2000 meetrit. See on suur asi. Ujuda 2000 meetrit - vähemasti minu jaoks. Muidugi on olemas vendi kes ujuvad korraga ka 5 km ja isegi rohkem. Aga see on juba nende probleem. U 300 m pealt sain sisse korraliku rütmi ja siis oli tegelikult see 2 km juba vormistamise küsimus. Rütm on pikemas ujumises minu meelest võtme tähtsusega. Kui rütmi sisse ei saa või see läheb käest, siis on mured.

Praegu on ikka veel kätel ja kogu kehal väike kloori lõhn juures, aga minu meelest pole see halb. See on kuidagi selline trenni lõhn, mis mulle isiklikult meeldib. Mul on küll nö pärast-ujumist-shampoon, mis peaks seda lõhna vähemaks võtma, aga ei võta mu meelest. Ujula lõhn püsib ikka järgmise hommikuni, käi dušši all palju tahad.

Nii, aga homme on vaja taas vara tõusta, sest pean ärkama kella 5:30st ning 6:55 olema suhteliselt värske ja heatujuline. Seniks ilusat ööd. Tehke palun kellelegi veel täna pai.

4 kommentaari:

  1. Rütm on mu meelest oluline ka jooksmisel, olgu tempo kiire või keskmine, kui on stabiilne rütm (hingamine, samm), siis on kergem lõpuni pingutada. Tuleb joosta enda jooksu ja kui raske hakkab, siis kohandada tempot või mõelda muudele asjadele... Rapsimine viib rappa.

    VastaKustuta
  2. Rütm on oluline ka rattasõidus.

    Aga väsimusest, paljud trennid ongi sellised, et lähe väsimusefooni pealt tegema. Hiljem, kui enne võistlust saad puhata, ei usu ise ka milline minek sees on.

    VastaKustuta
  3. Toomas, väga hea, enda keha tuleb osata kuulata. Kui ikka tunned, et oled väga väga väsinud, siis jätad trenni tegemata ja puhkad. Minul on näiteks söögiga nii, et kui on suuremad koormused, siis ütleb keha ise mida vaja(õigemini mis puudu), näiteks tavaliselt ma muna ei söö, kuid suuremate koormustega tekib aegajalt hirmus praemuna isu :)
    Muideks 08.august pole enam kaugel, kuidas jooksutreeningud edenevad?
    Tavaliselt on nii, et kui on eesmärgiks osaleda 10km võistlusel, siis enne seda osaletakse näiteks 5km võistlusel. Kas sul on ka plaanis triatloniga analoogselt teha, et näiteks võtad osa mõnest harrastajate distantsist?

    VastaKustuta
  4. Olen ujulas alati püüdnud kõike teha ülihoolikalt: Käed nii ette lükanud kui võimalik, vaadanud otse alla, jalgade tööd kontrollinud. Viimane kord trennis meenus mulle ühe rattasõitja jutt eraldistardi kohta: ära kanguta, terve keha peab olema lõtv. Tee end hästi väikseks, lase lõdvaks ja keskendu sooritusele. Noh proovisin siis sama asja rakendada ujumises ja tundus, et toimib. Eks homme proovin uuesti. Ülipüüdlikkus asendada lõdvestusega. Kramp kaob ja peaks palju edevamalt edasi saama.

    VastaKustuta