Otsing sellest blogist

esmaspäev, 9. veebruar 2009

16 TREENING: JA KUIDAS TE KAVATSETE PALUN SELLE TARTU MARATONI LÄBIDA KUI TE TRENNI EI TEE?

... sellise küsimuse peale mõtisklesin ma oma jooksu ajal. Aga siis jõudsin järeldusele, et küllap Te teete trenni Pirital ja Nõmmel ja Harkus - kus normaalsed inimesed suusatavad. Mina, kes ma olen talispordiküsimustes ohmu, eriti suusatada ei oska ja alles tutvun õigete sportimisvõtetega, jooksin seekord Kadriorus. Justnimelt jooksin - sest seda nägi treeningplaan ette. Täpne on öelda, et jooksin ja käisin, sest nii kui pulss tõusis üle 130 (kus ta minu meelest enamuse ajast oligi) pidin taas käima. Nii siis kujuneski, et alguses jooksin 5 min, siis käisin 3 min, siis jälle jooksin jne. Millegi pärast u poole pealt pulss enam eriti kõrgeks ei tõusnud ja siis ma otsustasin lõpuni joosta. Tõsi - jooksmiseks on seda palju nimetatud, sörkimine ilmselt oleks üksikasjalikum kirjeldus - mis ilmestab seda kulgemist.

Veider oli, et ma kohtasin kogu oma jooksu vältel ainult ühte teist jooksjat, kes Weizenbergi tänava otsas mulle vastu jooksis. St teisi sportijaid õhtul Kadriorus polnud. Aga ega ma ei heida ette ka, esmaspäev on isegi tundlik päev ja õhtul sportimine on teinekord raske.

Tegelikult tahaks ka suusatada, aga looda Sa, et elu nii käib nagu ise tahad... Treener juba täna ütles et ära kauple. Järelikult ma ei kauple ja teen nii nagu Ain-Alar ütleb. Kauplemine on mul muide ilmselt veres - professionaalne kretinism. Sest filmide ja sarjade ostmine suures jaoks seisnebki kauplemises. Hinna võimalikult odavaks kauplemises. Ja kuivõrd ma olen kõigi Teie teenistuses - vähemalt nende, kes korralikult maksu maksavad - siis tuleb kaubelda. Ja see on mõnus. Ilmselt kui ma poleks sündinud Eestis, siis ma oleks sündinud Istanbulis ja töötaksin Bazaaril või kusagil.... :) Voh

Trincu oli aga muide valmistanud täna õhtuks maksa. Praetud maksa küüslaugu-peterselli võide ja praetud sibulaga - kõik oli ise tehtud. See on äge kui kodus on selline naine. St mitte sellepärast ainult, et ta nii hästi süüa teeb, aga ta on muidu ka üks kullatükk. Soe ja hea on treeningult või töölt või kus iganes koju tulla. Hea naine on ikka hiiglama suur ja oluline väärtus elus.

Nagu Vahur Kersna ilmselt praegu juba ütleks, läks nüüd suuremaks hingeliseks striptiisiks ja seda me ju ei tahtnud. Järgmine treening on homme. See on spinning.

7 kommentaari:

  1. "Hea naine on ikka hiiglama suur ja oluline väärtus elus." - Trincu on pisike naine, mis sa solvad teda niimoodi :D

    VastaKustuta
  2. Mina sörgin või suusatan paar korda nädalas Nõmme radadel. Käisin tänagi Glehni lossi kõrval mäe peal oleval ringil, hoolimata sellest, et rada oli kohati kiilasjääs.

    Üks entusiast oli suuskadel, paar tükki jooksis ja enamik teisi jalutas niisama koera.

    VastaKustuta
  3. Njaa, suured ja olulised väärtused ehk väikesed tublid naised on ikka suur pluss:)

    VastaKustuta
  4. Oot, aga mis teema siis selle pulsiga on, et üle 130 pole enam hea/efektiivne treening?
    joosta nii madala pulsiga ei saagi (või on see aeglane sörk), aga treenimiseks peab hiljem ikka kõrgema pulsiga ka jooksma, eks?
    See 130 jutt igatahes natukene segane praegu mu jaoks kuna ise nii madala pulsiga väga harva sörkinud, alati jääb kõrgemaks. Teen siis midagi valesti? :P Kiirust saabki ainult suurema pulsiga treenida, ma olen siiani arvanud..

    VastaKustuta
  5. Kuskil pole ju juttu olnud, et tegu kiiruse trenniga. Kõigepealt vaja ju ikka põhi alla laduda, et üldse joosta saaks ja kiirust tegema saaks hakata.
    Mul just liigagi tugev põhi all, suht kiirelt joostes tõuseb pulss alles üle 130 ja sörkides rahulikult 5min/km tempoga kuskil nac alla 120.

    VastaKustuta
  6. konkreetne pulsinäit ei ole tõesti parim orientiir. oluline on, millises tsoonis see konkreetsel inimesel on ehk, mis treeninguga tegemist. ehk 130 lööki minutis on mõnel alles taastav trenn, teisel juba aeroobne töö. organismid on erinevad.

    niiet, anonüümne, sa ei tee midagi valesti. trennis peab põhjaladumine ehk madala pulsiga töö ja kiirustrenn ehk kõrgema pulsiga töö olema tasakaalus. ja kiirust ei saa ehitada-arendada kui põhja pole all.

    VastaKustuta
  7. Kadriorus saab pargis joosta, Tomm. Kui sa seda ülemist nö jalutamisrada tead (asfalt kattega), siis sellest natuke maad mere poole on mõnus rada, kus joosta. Pinnas ka natuke pehmem, kui asfalt. Ja seal on jooksjaid küll. Weizenbergis ja Poskas ei kohta jah eriti kedagi, va ühte palja ülakehaga härrat.

    Paco

    VastaKustuta