Otsing sellest blogist

pühapäev, 14. november 2010

KUIDAS ÜKS VANN PANEB MÕTLEMA

Pole ammu kirjutanud, mis? Pole nagu eriti midagi öelda olnud. Selle blogimisega teatavasti nii vist on, et kui midagi nagu suurt öelda pole, siis pole mõtet kirjutada. Aga mis mind kirjutama ajendas oli üks mõtisklus, õigemini muudatused, mis elus on toimumas ning mille tõttu on paar korda olnud asja Soomes asuvasse Rootsi mööblipoodi IKEA.

Kui ma õigesti tean, siis on see paljuski ühe Eesti tuntud ärimehe teene, et IKEAt Eestis ei ole. Põhjenduseks kodumaised töökohad ning muidugi, mis siin salata inimese enda ärihuvid. Oleksin ma ise nimetatud ärimees, võiks isegi teatud uhkust tunda, sest väga selgelt on ära hoitud konkurendi tulek, sealjuures veel sellise konkurendi, kes oleks minu ettevõttega suure tõenäosusega põrandat pühkinud, kui mitte enamat.

Punkt vaadake on selles, et see pisikene nüanss, et IKEAt täna Eestis pole - on minu arvates kuritegu meie väikese rahva ja eriti noorte perede vastu. Olen kaugel sellest, et idealiseerida kõike, mida nimetatud mööblitootja teeb, kaugel sellest. Ilmselgelt puuduvad mul ka omad huvid - olen lihtsalt nende klient. Sealjuures lojaalne klient. Sest mulle meeldib kui mööbel kenasti kokku käib, hea välja näeb ja odav on sealjuures. Ostsin hiljuti ühelt kodumaiselt tootjalt lastevoodi. Väga äkiline - ütleme disainiauhindadega pärjatud ja kõik asjad. Kui aga hakkad kokku panema, siis lähed lihtsalt peast halliks - osad kruvid on liialt väikesed, mingid siinid on puudu jne. IKEAst toodud asjadega sellist jama pole olnud kordagi.

Teine pull värk: lastevann. Vaatasin ühes Tallinna poes lastevanni hinnaga 695 krooni. Oli selline kitsas suhteliselt tavaline plastmassist vann. Ma veel mõtlesin, et võimalik et mina olen loll ning et laste asjad nii palju maksavadki, aga kurat seitse sotti laste vanni eest on palju. Eile tõin IKEAst ilusa valge vanni, olgu öeldud et laiema kui eelpool kirjeldatud isend, mille hind oli 6,95 EURi elik siis 108 krooni ja 75 senti.

Selliseis näiteid võib siin tooma jäädagi ja sellepärast on mul südamest tuline kahju, et Eestis IKEAT pole.

Üks tore nüanss ka. Vist kõik padjad ja tekid, või siis valdav enamus, mis IKEAs müüakse on Eestist tehtud. Aasta Ettevõtja 2010 Peter Hunt ASist Wendre on paljuski selle taga. Aga päris armas on IKEAs patja valides lugeda, et Made in Estonia.

8 kommentaari:

  1. Kas IKEA puudumine Eestist ei ole mitte sinu ja minu esivanemate vahese sigimise taga? Ja kui ta ka oleks siin olemas, mina, isiklikult kull ei tahaks, et mu kodu sarnaneks sinu omaga.Ei midagi isiklikku.Mul on lihtsalt nii hea maitse:D
    Marko

    VastaKustuta
  2. see on täiesti selge teema -
    omalt poolt näiteks käin kord aastas inglismaalt riideid ostmas - käed taskus easyjetiga sinna, ostan kohvri ja selle riideid-jalanõusid täis, eseme tk hind 1-15 naela -
    olen mõelnud ka millest selline asi tuleb - ikka turu suurusest, kui ikea tellib kaupa konteineritega, siis hind on üks, kui aga eesti pood tellib, siis teine. lisaks on meie poodidel üüratud rendikulud jne mis kokkuvõttes teebki sellelt samalt Hiina vabriku liinilt tulnud vannide hinnavahe nii suureks -
    kas nii ei peaks eesti kaubandus välja surema, sest netikaubandus tuleb peale (neile, kes välismaal ise ei käi)?

    VastaKustuta
  3. Oh Tomm :) Seoes teie pere muudatustega- sul seisvad ees veel üüratud imestamise hetked kuidas kõik meie armsal kodumaal on ühes hinnas ja kasvõi ülelahe Soomes teises. Kuni selleni välja, et 6 purki ( sikspäk :) magusaid püreesid on siin 1.39 euri ja eestis- noh mine vaata huvi pärast!
    Aga samas eks peab ka eeskõneleatgea osati nõustuma..

    VastaKustuta
  4. kas juba on põhjust õnne soovida või on veel veidi aega?
    :)

    A

    VastaKustuta
  5. Küsimus on pigem selles, et mille kuradi pärast pean ma siin Eestis maksma asjade eest mitmeid kordi rohkem kui Soomes või kusagil mujal (ja lõpuks ikkagi selgub, et need asjad on tehtud sic! tegelikult Eestis).

    Ja Marko, ma võin Sulle kinnitada omalt poolt - mul on ka väga hea maitse - sellest hoolimata meie kodud erinevad kindlasti nagu öö ja päev. Vaatamata sellele, et Eestis on valik, noh... väga väike kui et mitte öelda, kohati isegi olematu.

    Maris, me juba jõudsime ka toidupoodi ja ausalt öeldes läks mul seal tuju natuke pahaks. :)

    A - õnne on alati vaja ;-)

    VastaKustuta
  6. Uhh nuh, ma omapoolt võin öelda, et alguses ongi nii, et läheb pahaks- siis unustad ära ja siis aegajalt tuleb jälle peale.
    Aga kuna elu vajab elamist, siis polegi muud kui et jätad endale ostamata ja pisikodanikule kohati silm ka ei pilgu- oh elu :P

    VastaKustuta
  7. Ja vann on tehtud Poolas, et kõik oleks selge :)
    Tomm

    VastaKustuta
  8. Soodsal hinnal on ka teine külg - tootjapoolne kontakt Ikeaga pole nii roosiline. Osavate juriidiliste nippidega võetakse tootjast viimast, mis võib ka pankrotiga lõppeda. Siis nad saavad mahuka lepinguga lattu toodetu eriti odavalt kätte. Eestis on sellega halbu kogemusi.

    VastaKustuta