Otsing sellest blogist

pühapäev, 14. märts 2010

35: MU UJUMISOSKUSED PÕRMUSTUSID

Teatud mõttes oli käesolev nädalavahetus nagu treeninglaager. Treener Ailt oli Tallinnas, mistap kasutasime mõlemad päevad kenasti ära. Eile siis tund ja 15 minutit jooksu, täna sama palju ujumist peale Kalevi ujulas. Tõsi. Kogu selle aja ma ei ujunud, sest osa treeningust läks harjutuste seletamise ja õppimise peale, aga oma 1000 m tuli kindlasti ära.

Üldiselt tuleb meelde jätta see, et ujudes peab käsi sooritama tõmbe nii, et on küünarnukkist kõver. Mõlemad käed. Nii läheb lihtsalt kiiremini edasi.

Samuti õppisin harjutuse - mis aitab leida toetust vees - jalad ujuvad krooli jalgu, aga käed siis teevad selliseid 8 laadseid harjutusi, nagu koera ujudes natukene - aga lihtsalt rohkem külgedele - nö otsivad veest toetust.

Üks harjutus mis mulle tegelikult väga meeldis oli veel selline, et ujuda käed rusikas. Ujud 25 m käed rusikas ja siis 25 m tavaliselt krooli - see on hea harjutus, sest treenib justnimelt seda käe küünarnukist kõverdatult sooritatavat tõmmet.

Ülidselt oli muidugi treeningu tulemus taas see, et ma tundsin, et ujumises on väga palju õppida. Samas muidugi oli Priit käinud ka just ujumist õppimas ja tehnikat täiustamas - nii et ma väga ei muretse. Ilmselt saab enda oskusi lõputult arendada, mistap saan ujujana muutuda ainult paremaks.

Ah jaa, ja veel üks väärt nõuanne siia lõppu - selleks et harjutusi hästi sooritada - tasub endale muretseda väikesed lestad. Mitte need sukeldumise omad jube pikad, aga sellised poolpikad lestad. Kui keegi on käinud Aura veekeskuses - siis need sinised lestad mida sealt saab laenata, kuid mis pärast tuleb kenasti tagasi panna. Ma arvan et lähiajal ma sellised lestad omale ostan ja üritan harjutusi teha just lestadega. Harjutused tasub ära teha ujumistreeningu esimeses pooles (lestadega). Tervet treeningut ärge palun lestadega aga tehke. Näiteks teine pool, kui ujute krooli, siis võtke ikka lestad ära, sest kui ma ei eksi, siis võistlustel pole lestad lubatud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar