Otsing sellest blogist

neljapäev, 1. oktoober 2009

120. TREENING: SCOTT vs PORSCHE


(jänes on Plektrumi logo)

Tänane hommik algas kella 6:30 ajal, sest kella 7:45st oli start Piritale. Nimelt toimus Plektrumi festivali raames selline tore üritus nagu rataste ja autode võidusõit. Võidusõit on vähe palju öeldud, sest tegelikult väga hambad ristis keegi ju ei sõitnud. Mingi väike mõte oli ehk ka näidata seda, et autoga ei jõua sugugi mitte tingimata varem tööle kui jõuab jalgrattaga.

Igal juhul kolmest Tallinna paigast startisid kell 8:30 ratturid ja autojuhid, et siis 9 paiku Vabaduse platsil kokku saada. Minu stardipaik oli rannahoone. Kell 8:05 oli kogunemine, aga et sinna jõuda, tuli mul Kadriorust kõigepealt rattaga Piritale sõita. Ma ei tea kas seepärast et olin vähe unine või sellepärast et olin hooletu, aga igal juhul oli Weizenbergi uulitsas libe. Tagumine ratas jäi trammirööpasse kinni ja enne kui ma arugi sain olin asfaldil pikali. St kukkusin laksti maha - käe jõudsin ette panna ja eriti haigetki ei saanud. Aga uskumatu kiirusega käis see mats. St ma sain aru, et kukkusin alles siis kui ma juba maas olin. Päris naljakas. Riided olid kenasti nüüd porised ja käsi sai vähe muljuda, aga muud pold häda midagi - nii et sõitsin aga Pirita poole kenasti edasi.

Seal olid juba inimesed kohal - meie grupist kaks sõitjat Pent Talvet ja Tarmo Kübard, siis oli minu sõber ja suur rattaentusiast Priit Salumäe - kelle tehtud on ka kõik vahvad pildid, õige pea jõudis ka Jaan Kirsipuu ja Erki Nool - kes oli seekord autoga.

Aga enne veel, kui Erki ja Jaan jõudsid, oli meil ka Pirita rannahoone juures väikene intsident. Nimelt tuli keegi proua Toyota Yarisega ja hakkas riidlema, et kuidas me julgeme tulla jalgratastega eramaale. See oli uskumatult lõbus. St teadmiseks kõigile: Pirita rannahoone juurde EI TOHI jalgrattaga minna, sest seal on keelatud rattaparkimine rannahoone juures ja lähemal kui 20 m. See on ERAMAA. Üritasime selgitada küll, et me ainult korraks tulime siia, sõidame kohe edasi ja ei tee üldse tüli, aga proua Yarisega oli vihane. Vaatamata kangele eesti keelele oli ta siiski otsustanud meid maksu see mis maksab lahkuma sundida. See tal paraku ei õnnestunud. Igal juhul, ilmselt oli tal kiire tööle ning ta ühel hetkel ilmselt otsustas, et mis jalgrattaga lollidega ikka vaielda ning lahkus meie ebameeldivast seltskonnas. Selline pikantne seik siis :) Mina muidugi jäin mõtlema, et millest selline lollakas kurjus inimese sisse tekib. Et hommikul vara viitsid hakata 4 inimesega lihtsalt tõrelema stiilis, mida te tulete siia oma ratastega - nagu see oleks umbes tema taga aed või midagi? No see selleks, lõunaks oli see proua mul juba meelest läinud.

Rattasõit algas nii, et sõitsime aga Pirita teele ja siis juba edasi piki rattateed. Päris äge tunne oli Jaan Kirsipuuga kõrvuti sõita. Ta on ikka uskumatult äge tüüp. Selline lihtne ja sõbralik. Sõitsime grupis kuni Narva mnt.ni. Siis läksid Pent ja Tarmo vähe kiiremini edasi piki kõnniteed, me otsustasime sõidutee kasuks ning üritasime jälgida ka liikluseeskirju. Igal juhul jõudsime Kirsipuuga ühel ajal Vabduse väljakule ning see juhtus 6 minutit enne Erki Noolt ning tema autot. Aga Erki muidugi arvas ka kohe, et ega ratta vastu tal žansse pole, sest hommikune ummik Pirita teel on ju kurikuulus. Seega - täitsime oma eesmärgi igal juhul. Scott oli kiirem kui Porsche :)



Lõpetuseks võib öelda, et oli väga mahe sõit ja väga mahe üritus ning vaatamata alguse viperustele, andis päevaks toreda hoo sisse.

10 kommentaari:

  1. Toomas, kui rannahoone ümbruse maa on eramaa, siis see ONGI tema taga-aed. Ja tal ONGI õigus sulle öelda, et keri oma veloga minema sealt. See, miks supelranda erastada saab, on omaette teema... ja mitte vähe nõme...

    VastaKustuta
  2. Kaur, ma pole Sinuga nõus. Eramaa ei saa olla mereäär, kus kehtib igamehe seadus st kõigil inimestel on õigus minna mere äärde ja maaomanik peab tagama vaba pääsu mereni. Seega võib selle eramaa omale sisse soolata!

    VastaKustuta
  3. No kui eramaa, siis eramaa. Ja eramaale tohib päris kindlasti minna, kui see on märgistamata ning tohib seal viibida päikese tõusust loojanguni. Ranna(vee) äärest vist 10m on selline maa, mida tohivad kasutada KÕIK inimesed, vahet pole, kellele maa kuulub. Ok kui on muidugi erandeid, nt riigikaitse ja sanitaar tsoonid jne.
    Aga selliselt tädislt saab alati nõuda paberit, kus ta tõestab oma seotust maaga. Ei ole nii, et suvaline kutt/mutt tuleb ja prõmmib. Kui dokumenti pole näidata, siis nägemist. Kutsud politsei, et keegi hakkas lambist sind sõimama ja tüütama...
    See oli minu arvamus...
    P.

    VastaKustuta
  4. Esimene Anonüümne, Sa ei ole seadust lugenud või pole sellest aru saanud. "Maaomanik peab tagama vaba pääsu mereni" - sellist nõuet pole olemas.

    Pmst arvan ma, et maa eraomand kui selline on üldse saatanast :) Ja häguseid auke on vastavates seadustes palju. (Kuidas saada teada, kus on eramaa, kes on maaomanik, kes tohib teda esindada, millised tegevused on vaikimisi lubatud / keelatud, jne).

    Ah tühja. Toomas, hea eksperiment kokkuvõttes!

    VastaKustuta
  5. Mitu korda siis ikkagi LE-d rikkusite ?
    Nii et tehke palun selgeks mismoodi saab rattaga kiiremini kui autoga (lõigul kus puudub rattatee).
    Ristmikevahelistel lõikudel on ratas 2-3x autost aeglasem ristmikel võrdne autoga-kust siis tuleb edumaa?!
    10-15km/h on korrektselt liikleva ratturi tegelik liikumiskiirus linnas.

    VastaKustuta
  6. No see 10 - 15 on küll tõsine naljanumber. Ma ise ka suht aeglane kulgeja ja alla 20 küll keskmine kiirus ei jää. Sõidan tihti kõnniteedel kah, aga kui autoteedel sõita nagu ette nähtud siis kiirus veelgi suurem

    Antud juhul oli veel tegemist sportlastega. Ja tipptunni ajal pole autost kiiremini sõita mingi katsumus.

    VastaKustuta
  7. Selles asi oligi, et meie ei rikkunud liikluseeskirju, vaid pidasime neist kinni. Kui tähelepanelik anonüümne kommentaar vaatab protokolli Plektrumi kodulehelt, siis ta näeb, et Kirsipuu ning Luhats ei olnud mitte esimesed finisheerijad, vaid kolmas ja neljas - mis tähendab, et ka LE järgi liigeldes on võimalik olla masinast kiirem. Kui punast tuld poleks jälginud ning oleks vahepeal n. punase tule süttides kasutanud kõnniteid, olnuks Kirsipuu kindlasti esimene finisheerija.

    Ja põhjus miks saab rattaga kiiremini on üsna lihtne. Russalka juures on ummik ja seda läbib rattaga lihtsalt oluliselt kiiremini kui autoga. Tomm

    VastaKustuta
  8. 2 viimast räägivad endale selgelt vastu.

    Veelkord-RANGELT LE-d järgides(st olles juht-mitte muutuda vastavalt vajadusele ajuti jalakäijaks, istuda koos autodega oma ummikusabas,austada valgusfoori tulesid jne) on praktilises elus auto rattast kiirem. Loomulikult annab oskuslikult võistlusmarsuuti ja kella-aega valides ka ratta võitu korraldada.

    Endal tööle 5km (8 foori, 8x anna teed)-rattaga alla 20 minuti ei saa kohe kuidagi,kaldub ikka rohkem sinna 25 kanti.

    VastaKustuta
  9. Kui sa mahud ummikusabast mööda kulgema, siis sa ei pea ju seal istuma. Või sa väidad, et sinu marsruudil on tee on nii umbes, et isegi ratas ei maha liikuma?

    VastaKustuta
  10. Vot sellised anonüümsed mehed on nõmedad. On ainult üks tõde - ja see on tema tõde. Muid arvamusi ei aktsepteeri, sest kui ise ei suuda, siis ei suuda ju keegi... Mage vend!

    VastaKustuta